مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:
روزانه تماس های زیادی از سوی مردم به مرکز بهداشت استان به خاطر تغییر طعم و مزه آب گرفته می شو د که پس از هر تماس، کارشناسان بهداشت برای نمونه گیری به محل اعزام می شوند که علی رغم تغییر طعم و مزه آب و گاها استشمام بو خاصی از آب اما اطمینان خاطر داده می شود که آب مصرفی از نظر سلامتی هیچ گونه مشکلی ندارد.
کد خبر: ۷۶۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 09 July 2019

تابناک اصفهان- عاطفه قلع ریز: امسال در حالی با شدت بحران آب شرب مواجهیم که این مشکل در سالهای اخیر باعث شد آبفا از ظرفیت آب چاههای ذخیره استفاده  و با  ورود به شبکه آب شرب کمبود آب را جبران کند .

ورود آب چاه به شبکه آب شرب مردم اصفهان در حالی است که تنها با کلر زنی آب چاه را بهداشتی وقابل مصرف می کنند و امکان نصب دستگاه های تصفیه آب روی هر چاهی امکانپذیر نیست.

هر چند  در سالهای گذشته کاهش فشار آب را از اواسط تیرماه شاهد بودیم اما امسال این موضوع از اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه مشهود بود و همین شدت بحران آب سبب شد در برخی از نقاط اصفهان آب شرب شهروندان اصفهان خالص از آب چاه باشدو این درحالی که مرکز بهداشت مجوز استفاده از آب چاه را برای شرب در حالی داده است که با آب تصفیه شده مخلوط شود.
در چند سال اخیر گلایه های زیادی از وضعیت  کمی و کیفی آب شرب از سوی مردم شده است  و روزانه تماس های زیادی از تغییر طعم و مزه و حتی بوی آب به مرکز بهداشت ارائه می شود.
هر چند مرکز بهداشت استان اصفهان این حساسیت مردم اصفهان را به خاطر تغییر ذائقه می داند و می گوید چون تاکنون مردم آب تصفیه شده مصرف می کردند بنابراین طبیعی است استفاده از آب چاه که قدری املاح آن با آب تصفیه شده کم یا زیاد است سبب تغییر مزه و طعم آب شود که مشکلی از نظر بهداشتی و سلامتی ندارد .


شهروندان اصفهانی هر گونه تغییر مزه آب و بوی آب را به 190 گزارش دهند
هر چند مدیربهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان این اطمینان خاطر را می دهد که حتی مصرف طولانی مدت آب چاه که تنها با کلر زنی به سطح بهداشتی می رسد و امکان نصب دستگاه های تصفیه کن برای هر چاه آب نیست،  مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند اما از سوی دیگر شاهد شیوع بار بیماریهای گوارشی و روده ای در بین مردم اصفهان هستیم .
حسین صفاری می گوید: اگر با تغییر مزه و طعم آب مواجهیم به خاطر این است که املاح آب چاه از آب تصفیه شده یکم بیشتر و کمتر است اما این میزان تغییر خطری برای سلامتی ندارد.
وی با بیان اینکه در برخی از نقاط اصفهان بیشترین شکایات را از تغییر مزه و بوی آب داریم، ادامه داد: در حال حاضر مصرف آب شرب مردم اصفهان از چاه های ذخیره تحت پوشش آبفا است که باید در پیک مصرف آن در تابستان مردم تحمل کنند.
وی گفت: شهروندان اصفهانی هر گونه تغییر در کیفیت آب از جمله مزه و طعم و بوی دارند با 190 تماس بگیرند.
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین با هشدار به اینکه مردم در سفرهای خود در خرید یخ دقت نظر کنند و از استفاده غرقابی یخ خودداری کنند، گفت: با توجه به اینکه مشخص نیست یخ هایی که در طول مسیر سفر خریداری می کنند از آب بهداشتی هست یا خیر بنابراین از انداختن تکه های یخ در نوشیدنی های خودداری کنند و بهتر است برای سرد کردن مواد غذایی آن را درمجاورت یخ قرار دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار