عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم: بیمه تکمیلی خدمات دهنده به جانبازان و خانواده شهدا در این استان یک سال است که مطالبات را به داروخانه های قم پرداخت نکرده و بدهکار است و این مطالبات باعث مشکل در ارائه خدمات دارویی به این خانواده ها شده است.
کد خبر: ۷۶۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱ 10 July 2019

به گزارش تابناک قم، دکتر علی اصغر اکرمی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: بیمه مکمل پوشش دهنده خدمات جانبازان و خانواده شهدا تقریباً یک سال است که بدهی خود را به داروخانه های طرف قرارداد در قم پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرد: عدم تامین نقدینگی داروخانه ها در وضعیت اقتصادی کنونی باعث می شود، این واحدها در تامین دارو با مشکل مواجه شوند و با توجه به مصرف بالای دارو و تجهیزات پزشکی توسط جانبازان، داروخانه های طرف قرارداد نتوانند خدمات لازم را به مشمولان ارائه دهند.

طلب یکساله داروخانه های قم از بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده شهدا/اشتغالزایی 1500 نفر در داروخانه های قم

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده شهدا برای تسویه بدهی در تیرماه جاری قول هایی داده است که اگر محقق شود بخش قابل توجهی از مشکلات داروخانه ها به لحاظ تامین نقدینگی مرتفع خواهد شد.

دکتر اکرمی بیان کرد: بیمه سلامت نیز بدهی سه ماه آخر سال ۹۷ به داروخانه ها را پرداخت نکرده، ولی مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه امسال اجرایی شده است.

به گفته وی، بیمه تامین اجتماعی نیز بدهی ۲ ماه از سال جاری و ۲ ماه از سال گذشته داروخانه ها را تسویه ننموده است.

وی ادامه داد: داروخانه های قم ماهانه به افراد تحت پوشش بیمه سلامت ۴۰ میلیارد و به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ۸۰ میلیارد ریال خدمات ارائه می دهند.

دکتر اکرمی با اشاره به اهمیت مصرف داروهای داخلی، گفت: با توجه به کیفیت خوب و قابل قبول تولیدات داخلی و رشد استفاده از فناوری های مناسب در تولید، باید تلاش نماییم گرایش پزشکان و مردم را به مصرف داروهای خارجی کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بار روانی از مهمترین دلایل مصرف داروهای خارجی است، افزود: کشور ایران در تولید داروهای نوترکیب، بیولوژیک و با فناوری بالا، حائز رتبه در دنیاست و بخشی از داروها با وجود تحریم ها، از طریق کشورهای ثالث به کشورهای اروپایی صادر می شود و ارزآوری دارد.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۷۰ داروخانه در قم فعال است که ۲۵ باب داورخانه شبانه روزی، ۱۳۵ باب روزانه و ۱۰ باب نیز بیمارستانی می باشند که نسبت به سایر استان ها، آمار نسبتاً خوبی محسوب می شود.

دکتر اکرمی بیان کرد: به دلیل اجماع خوب در نظارت، تصمیم گیری و پایش داروخانه های قم، شرایط دارویی قم بهتر و قابل قبول تر از سایر استان هاست و این مساله باعث شده مردم سایر استان ها نیز برای تامین دارو به ویژه داروی بیماران خاص به داورخان های قم مراجعه کنند.

طلب یکساله داروخانه های قم از بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده شهدا/اشتغالزایی 1500 نفر در داروخانه های قم

وی اضافه کرد: در داروخانه های قم بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از جمله دکتر داروساز، نسخه پیچ، امور مالی و حسابدار اشتغال دارند و با وجود سختی های مالی، کم دغدغه ترین بخش در پرداخت حقوق و مزایا می باشد.

وی به شهروندان توصیه کرد: داروهای مورد نیاز را از مراجع رسمی تهیه نمایند و اطمینان خاطر داشته باشند داروهایی که از داروخانه تهیه می شود، سالم می باشد.

همت جوانان داخل کشور موجب تولید محصولات دارویی داخلی شده است

رئیس هیات مدیره انجمن داروسازان قم نیز گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه شرکت های بزرگ و معروف داروساز دنیا از ایران رفتند که باعث شد حتی در تامین مواد اولیه داروها نیز با مشکل مواجه شویم.

دکتر حسین صادقی افزود: اگر کوشش و پشتکار همکاران نبود، امروز برای تامین ساده ترین داروها باید دستمان را به سمت کشورهای دیگر دنیا دراز می کردیم.

طلب یکساله داروخانه های قم از بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده شهدا/اشتغالزایی 1500 نفر در داروخانه های قم

وی با بیان اینکه حتی پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز ۱۰۰ درصد داروهایشان در داخل تامین نمی شود، ادامه داد: داروهای داخلی کیفیت بالایی دارد و بر اثر مصرف این داروها تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

مشکل کمبود داروی بیماران خاص نداریم

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان قم نیز گفت: کمبود دارو در زمینه داروی بیماران خاص، سرطانی و صعب العلاج بسیار کم است و پیگیری های خوبی صورت گرفته تا کمبودها مرتفع شود.

دکتر عباس فتحی افزود: اگر داروی بیماران خاص ایرانی باشد، رایگان است، ولی اگر خارجی باشد در تعهد سازمان های بیمه گر نمی باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار