کارگردان فیلم «ضربه فنی» گفت: سینمای کودک باید سالن‌های مخصوص به خود و مدیریت اکران مختص به خود را در سراسر کشور داشته باشد، در غیر این صورت همچون بچه ای، خرد زیر دست و پای سینمای بدنه‌ای که حالا دیگر به‌شکل غیر اصولی، پیش می‌راند، له خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 10 July 2019

غلامرضا رمضانی کارگردان سینمای کودک درخصوص وضعیت اکران فیلم‌های کودک و نوجوان، گفت: برخی از فیلم‌های کودک پتانسیل فروش و جذب مخاطب را دارند و بچه‌ها و حتی خانواده‌ها از تماشای آن‌ها لذت می‌برند و در واقع مخاطب، راضی از سالن سینما بیرون می‌آید.
وی ادامه داد: اما اگر می‌بینیم که فیلم‌های کودک، اکران خوب نمی‌گیرند، به این دلیل است که وضعیت اکران، معیار فروش، جذب سینمادار و توجیه و تصمیم زمان اکران، به دست افرادی با سلیقه‌های خاص افتاده است، لذا اهمیت شرایط اکران و ارزشگذاری فیلم‌ها برای معیار پسندی مخاطب در دست اشخاصی هست که رغبتی به جنس فیلم کودک ندارند.
رمضانی تاکید کرد: افرادی که زمام این امور را در دست دارند، همه توجه تماشاگر را به مرور به سوی بازیگرسالاری و خنده‌پرانی کشانده اند، اما این اشخاص باید بدانند که سینمای کودک شریف‌تر از آن است که بخاطر خوشایند آن‌ها تغییر ماهیت بدهد و به کالای مصرفی صرف و بی‌ارزش تبدیل شود.
این کارگردان برای بهتر شدن وضعیت اکران فیلم‌های کودک، توصیه‌هایی ارائه داد و اظهار کرد: اکران فیلم کودک نیازمند هدف‌گذاری تدوین شده و پیگیرانه است، تا برای خودش در چرخه اکران جایگاه ویژه و شایسته‌اش را بدست بیاورد. سال‌ها است، این فریاد خسته در گلوی ما نفیر می‌کشد که سینمای کودک باید سالن‌های مخصوص به خود و مدیریت اکران مختص به خود را در سراسر کشور داشته باشد، در غیر این صورت همچون بچه ای، خرد زیر دست و پای سینمای بدنه‌ای که حالا دیگر به‌شکل غیر اصولی، پیش می‌راند، له خواهد شد.
کارگردان «ضربه فنی» بیان کرد: به راحتی از طریق اختصاص دادن سالن‌هایی حتی در سراسر کشور و در اختیار گرفتن مابقی سالن‌های سینمایی که بخش بسیارشان دولتی است، می‌شود همیشه فیلم کودکی برای نمایش ارائه کرد. حتی با تشکیل دادن اکیپ‌های سیار، می‌توان نمایش فیلم را به نقاط صعب العبور برد، اما این مهم است که مدیریتی کلان برای عملی شدن و تحقق همه این آرزو‌ها داشته باشیم.
رمضانی، در رابطه با اهمیت جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان، یادآور شد: جشنواره با بسترسازی مناسب و دریافت نطرات مخاطب و همچنین بهره‌مندی از تفکر سینماگران، مسئولان و متولیان می‌تواند به جنس قابل قبولی از فیلم برای کودک و نوجوان برسد و در زمان برگزاری جشنواره این فیلم‌ها را به‌عنوان الگو معرفی کند، درواقع جشنواره با فرهنگ سازی و شیوه‌های مطلوب، می‌تواند جریان سازی کرده و باعث بقای سینمای کودک باشد.
وی خاطرنشان کرد: دوران برگزاری جشنواره می‌تواند به پروسه فشرده آموزش و هدف گذاری مبدل شود و با ترغیب نوجوانان و جوانان و دلگرم کردن سرمایه گذاران و هدایت سینماگران گامی مهم در جهت اعتلای سینمای کودک، بردارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار