تنها یک تن از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اصفهان به بیماری تب خونریزی دهنده «کریمه کنگو» مبتلا شده که به گفته مراجع بهداشت و درمان رو به بهبودی و درمان کامل است.
کد خبر: ۷۶۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 11 July 2019

به گزارش تابناک، مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون در استان تنها یک نفر به این بیماری واگیر دار مبتلا شده است گفت:  با اقدام‌های درمانی به موقع، تنها فرد مبتلا هم اکنون بهبود یافت.

رضا فدایی در مورد علت ابتلا فرد به این بیماری عنوان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می دهد که ذبح دام دلیل ابتلای این فرد به تب کریمه کنگو است.

او بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را ذبح دام در کشتارگاه و تهیه گوشت از قصابی های معتبر اعلام کرد.

وی درباره اینکه اصفهان به عنوان یکی از استان های با بیشترین موارد ابتلا به تب کریمه کنگو معرفی شده است، توضیح داد: این آمار مربوط به ۲۰ سال قبل است و به‌دلیل اصفهان در دهه ۸۰ آمار بالایی در این زمینه داشت، هنوز در این گروه قرار می گیرد درحالیکه در یک دهه اخیر، آمار آن بسیار کاهش یافت.

بهزاد امیری رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت اعلام کرد که استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس و مازندران به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به تب کریمه کنگو هستند به‌طوریکه در ۲۰ سال گذشته در سیستان و بلوچستان به تنهایی ۸۵۱ مورد ابتلا به این بیماری ثبت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار