در آستانه سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی توجه به مسئله بیکاری و مطالبه وعده‌های محقق نشده سفر قبل هیئت دولت بحث داغ فضای رسانه‌ای استان است و این در حالی است که برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب با شانه خالی کردن از حمایت از دولت٬ خواهان لغو این سفر هستند.
کد خبر: ۷۶۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 13 July 2019
واکنش‌ها به سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌شمالی؛ جاخالی دادن اصلاح‌طلب‌ها و مطالبه‌گری مجازی‌ها

سفر هیئت دولت به خراسان شمالی درحال حاضر بحث داغ تمامی محافل و مجالس استان است و فضای مجازی نیز از آن مبرا نبوده و در چند روز اخیر شاهد واکنش‌های مختلف در فضای رسانه‌ای خراسان شمالی به سفر رئیس‌جمهور بوده‌ایم.

مصوبات سفر قبل چه وضعیتی دارد؟

یکی مباحثی که بیشتر در فضای رسانه‌ای استان دست به دست می‌چرخد آماری است که نمایندگان دولت در خراسان شمالی در خصوص مصوبات سفر قبلی رئیس‌جمهور به خراسان شمالی می‌دهند. آخرین آماری که اخیرا ارائه شد محقق شدن 157 درصدی مصوبات رئیس‌جمهور در سفر قبلی وی به خراسان شمالی از سوی مدیرکل برنامه و بودجه خراسان شمالی بوده است.

کاربران فضای مجازی بر این باورند که چرا با توجه به محقق شدن 157 درصدی مصوبات هنوز هیچگونه رشدی در بسیاری از شاخص‌های استان نظیر کسب‌وکار، تورم، سرمایه گذاری، رونق تولید، درآمد سرانه وغیره به وجود نیامده است. فعالان رسانه‌ای استان این آمار را غیر واقعی توصیف کردند.

عدم تحقق مصوبات اصلی سفر ریاست جمهور به خراسان شمالی نظیر به صدا درآمدن صدای بوق قطار در استان، راه اندازی فاز 2 پتروشیمی خراسان شمالی، اتمام چهاربانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان از دیگر موضوعاتی است که سهم بسیاری از واکنش‌ها در فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر و با قدرت گرفتن رسانه در دنیای امروز از فضای مجازی به عنوان ویترین تفکرات و مواضع اقشار مختلف یک شهر، استان و حتی کشور نسبت به موضوعات مختلف برداشت می‌شود. آنچه که از فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان شمالی می‌توان برداشت کرد٬ حجمی از بی اعتمادی مردم و کاربران فضای مجازی نسبت به خروجی سفر دوم رییس جمهور به خراسان شمالی است.

حال باید دید دولت می‌تواند در سفر دوم خود به خراسان شمالی وعده‌های بر زمین مانده را نقد و دِین خود را به مردم استان ادا کند. تنها در این صورت است که می‌توان گفت روزنه‌های امید را در میان مردم خراسان شمالی نسبت به دولت دید. در ادامه بخشی از اظهارات کاربران فضای مجازی استان را مرور می‌کنیم.

وعده 950 هزار شغل سالانه چه شد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین افشین‌فر دبیر قرارگاه مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان٬ با اشاره به سفر قبلی هیئت دولت و بر زمین ماندن وعده‌های ریاست جمهور به مردم خراسان شمالی در توییتی عنوان کرد: هزینه‌های جشن سالگرد پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در سال 94 بر استان خراسان شمالی تحمیل و ثمره سفر چند روزه و رقص عده‌ای بیمار سیاسی و کلنگ‌زنی‌های عوام فریبانه شد.

محسن بجنوردی نیز با تاکید بر افزایش نرخ بیکاری در توییتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: آقای پریزیدنت روحانی مسئله اصلی خراسان شمالی اقتصاد و معیشت مردم است. پرداختن به هر حاشیه‌ای فقط تنفس مصنوعی برای ضعیف‌ترین دولت و مجلس است. وعده 950 هزار شغل سالانه چه شد؟ چرا بیکاری افزایش یافت؟ گشایش اقتصادی برجام چه شد؟

اسماعیل کفاشی مدیر سازمان رسانه‌ای سراج در خراسان شمالی توییت کرد: امیدواریم در سفر پیش‌روی هیئت دولت و رییس جمهور به خراسان شمالی کلنگ‌های ناتمام مورد بررسی قرار بگیرد و بودجه لازم به آنها اختصاص داده شود نه این که با یک لبخند مردم همه پیش بینی بودجه‌ها صفر بشود.

لطفا وعده جدید ندهید

ابوالفضل اصغری راد از فعالان دانشجویی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی تشنه نتایج وعده‌های محقق نشده آقای روحانی است، لطفا آن را با وعده‌های جدید و بی‌ثمر سیراب نکنید.

بهاره اکبری دیگر فعال فضای مجازی در توییتی با اشاره به رکود، تورم و بیکاری خراسان شمالی توییت کرد: مهمان داریم آن‌هم از نوع رییس جمهور. به استقبالت می‌آییم با دسته گلی از تورم، بیکاری، پروژه‌های ناتمام و...

محمد قربانی نیز در توییتی به نظرسنجی آقای روحانی اشاره کرد و گفت: به دکتر روحانی که قرار است به بجنورد بیایند پیشنهاد می‌کنیم نظر سنجی چشمی را تنها از مرکز شهر انجام ندهند و سری هم به حاشیه شهر بزنند.

جاخالی اصلاح‌طلب‌ها؛ کی بود کی بود؟

در حالی که مسئولان استان خود را برای استقبال از رئیس‌جمهور ایران در خراسان شمالی آماده می کنند و در میان مطالبه‌گری جوانان فعال در فاضی مجازی برخی از اصلاح‌طلبان استان نیز به میدان آمده و گویی آن‌ها اولین مخالف اقدامات دولت وقت هستند.

امین دفتری از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی جبهه اصلاحات خراسان شمالی در توییتی نوشته است: به جای اینکه در نامه‌های استقبال از رئیس جمهور عنوان شورای مرکزی اصلاحات استان نوشته شود٬ بهتر است اسامی احزابی که این دعوت را انجام داده‌اند قید شود.

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان استان نیز در نامه‌ای سرگشاده نوشته‌اند:  امروز در حالی وارد ششمین سال آغاز دولت می شویم که تحقق شعارهای پر طمطراق خرداد 92 و اردیبهشت 96 یکی پس از دیگری دور از دسترس می‌شود و متاسفانه کوچک ترین عزمی برای اصلاح و تغییر در بدنه دولت دیده نمی‌شود، گویا قرار است تا پایان دولت دوازدهم شرایط به همین صورت باقی بماند!

در ادامه این نامه خطاب به رئیس‌جمهور٬ آمده است: ما در سال‌های 92 و 96 به شعارهای شما رای دادیم. به این که "ستاره برای آسمان است نه دانشجو" به ایجاد رونق اقتصادی به بهبود وضعیت معیشتی مردم و همچنان از رای به آن شعارها و آرمان های والا دفاع می‌کنیم. اما چرا کسانی در دولت شما حرف اول را می‌زنند که کوچکترین قرابت به آن شعارها ندارند؟ فرصت اصلاح و تغییر اندک است، به خوبی می‌دانید که بار اصلی پیروزی شما بر دوش جوانان و دانشجویان بود و اکنون همان جوانان روز به روز ناامید‌تر می‌شوند؛ تا زمان اصلاح بیش از این از دست نرفته است به مردم، قانون اساسی و شعارهای خود بازگردید!

دانشجویان اصلاح‌طلب استان در این نامه نوشته‌اند: آقای روحانی؛ مردم شریف و نجیب خراسان شمالی زندگی سختی را می‌گذرانند. وضعیت اشتغال در این استان اسفناک است؛ بدهی اصلی شما به مردم نه لغو حضورتان در دوران انتخابات که به سرانجام نرسیدن فازهای جدید صنایع بزرگ مانند پتروشیمی بجنورد، نیروگاه شیروان و آلومینای جاجرم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار