استاندار خوزستان :
استاندار خوزستان گفت: متوسط قطعی برق در استان در سال ۹۵ به ازای هر نفر در استان ۲هزار دقیقه در سال بود که درحال حاضر در اهواز به حدود ۷۰۰ دقیقه و در سایر شهرستان ها به ۸۵۰ دقیقه در سال رسیده است اما همچنان معتقدم این رقم بالاست و باید کاهش یابد.
کد خبر: ۷۶۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 13 July 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر امروز در یک برنامه تلویزیونی در خصوص قطع برق در خوزستان، اظهار کرد: در استان خوزستان قطعی برق برنامه‌ریزی شده در سال گذشته و امسال وجود نداشته اما به علت فرسوده بودن و مشکل‌دار بودن سیستم برق خوزستان و مصرف بالای برق استان، قطعی برق زیاد است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در سال ۹۵ متوسط قطع برق برای هر شهروند در خوزستان در یک سال ۲ هزار دقیقه بود اما اکنون در اهواز به ۷۰۰ دقیقه و در خوزستان به ۸۵۰ دقیقه رسیده است درحالی‌که این عدد در مشهد ۱۰۰ دقیقه و در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و شیراز زیر ۲۰۰ دقیقه است.

استاندار خوزستان با بیان این‌که تعداد کلیدبریکرها در سال ۹۵ در اهواز ۷۰ عدد و در مشهد ۲۷۰ عدد بود، عنوان کرد: مصرف برق تهران ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات است و مصرف برق خوزستان به‌جز اهواز بزرگ ۴ هزار و ۳۵۰ مگابایت است اما تعداد فیدل‌ها در تهران بزرگ بالای یک هزار عدد و در خوزستان ۶۰۰ است.

وی گفت: مصرف برق سراسر اهواز و استان خوزستان حدود ۸ هزار مگاوات است که دومین استان کشور پس از تهران است اما تعداد پست‌های فوق توزیع برق منطقه‌ای خوزستان ۲۱۰ عدد و استان فارس با مصرف ۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات دارای ۲۷۰ عدد پست فوق توزیع برق است.

شریعتی با اشاره به سرمایه‌گذاری دولت در سیستم برق خوزستان، اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به برق خوزستان اختصاص پیدا کرد و امسال نیز ۳۰ میلیون یورو و ۶۰ میلیارد تومان به‌صورت جداگانه به خوزستان به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: درحالی‌که در تهران در سال گذشته به اندازه ۲۵ سال گذشته قطعی برق به دلیل کاهش تولید انجام شد اما سال گذشته و امسال قطعی برق در خوزستان نبود.

استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه سال ۹۶ دولت برای مشکلات ریزگرد، آب و فاضلاب، برق و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان، عنوان کرد: کانون شماره ۴ ریزگردها به‌عنوان کانون فوق حاد شناخته شد که تاکنون ۲۵ هزار هکتار نهال‌کاری، ۱۲ هزار هکتار بوته‌کاری و تالاب‌های منطقه مرطوب شد و این اقدامات به‌منظور کنترل ریزگردها در این کانون است البته در سیل امسال حدود ۳ هزار هکتار از نهال‌ها از بین رفت‌.

وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۳۰ میلیارد تومان، در سال ۹۶ حدود ۷۰ میلیون دلار و در سال ۹۷ کل بودجه ریزگرد کشور ۱۰۰ میلیون دلار به‌منظور مقابله با ریزگردها به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

شریعتی با اشاره به طرح آب‌رسانی غدیر، عنوان کرد: دولت اعتبار ویژه‌ای در سال ۹۶ برای آب غدیر در حدود یک هزار میلیارد تومان اختصاص داد که موفق شدیم خط لوله فلزی آب را به آبادان و خرمشهر برسانیم؛ همچنین در سال ۹۷ ، ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب غدیر اختصاص داده شد.

وی در واکنش به انتقاد علی ساری نماینده اهواز در خصوص عدم رعایت تخصص در انتصابات استان و از جمله مدیرکل مدیریت بحران، گفت: مسؤولیت ستاد بحران و رئیس ستاد بحران، استاندار است و مدیرکل مدیریت بحران متولی کارهای ستاد بحران است؛ مدیرکل مدیریت بحران دارای کاردانی بهداشت بوده اما کارشناسی ارشد  مدیریت اجرایی نیز دارد و در سیل خوزستان تلاش‌های بسیاری انجام داد.

استاندار خوزستان با اشاره به نیاز خوزستان به بودجه و اعتبارات، اظهار کرد: خوزستان ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور را بر عهده دارد و با احتساب نفت پس از تهران در رتبه دوم و بدون احتساب نفت در رتبه پنجم قرار دارد.

وی افزود: در سال ۹۵ اعتبار بودجه خوزستان حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ با ۱۰۷ درصد افزایش دو هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۷ نیز علی‌رغم کاهش بودجه سایر استان‌ها خوزستان رشد مثبتی را در بودجه داشت.

شریعتی عنوان کرد: استان خوزستان به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها و آسیب جنگ و به دلیل اینکه اولین‌ زیرساخت‌ها را داشته و امروز فرسوده شده‌اند نیازمند منابع مالی و کار بیشتر است.

وی افزود: بعد از برجام پروژه‌های زیادی مقرر شد برای خوزستان فاینانس شود که برخی انجام شده و برخی با مشکلاتی مواجه است.

شریعتی گفت: هیچ شبکه اجتماعی عضو نیستم و در گوشی همراه خود برنامه‌های غیر قانونی مانند واتس‌آپ و تلگرام ندارم و تمامی صفحات من در فضای مجازی توسط روابط عمومی استانداری مدیریت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار