مدیرکل بهزیستی ایلام از واگذاری ۴۸۰ مرکز بهزیستی ایلام به بخش خصوصی خبر داد و گفت: علاوه بر این ۱۲۰ موسسه غیر دولتی و ۴۰ موسسه مردم نهاد با نظارت بهزیستی در استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۷۶۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 15 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  زهرا همتی  همزمان با هفته بهزیستی در نشست با مدیران موسسه‌های مردم نهاد تحت نظارت این سازمان اظهار داشت :  حدود یک هزار و ۵۰۰ نیرو در این مراکز مشغول به کار بوده و فعالیت این مراکز سهم عمده ای در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری داشته است.

همتی با اشاره به انجام حدود ۲۰۰ ماموریت کاری توسط این سازمان گفت: ۵۰ درصد فعالیت های این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: هم اینک بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های بهزیستی در حوزه‌های مختلف پیشگیری، توانبخشی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت موسسه‌های مردم نهاد انجام و این فعالیت‌ها با نظارت بهزیستی انجام می‌شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام به شعار امسال هفته بهزیستی با عنوان شفافیت، توانمندسازی و ارتقا سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: داشتن جامعه‌ای عاری از آسیب و توام با اعتماد اجتماعی در گرو هماهنگی و انسجام بین مردم و داشتن احساس مسئولیت اجتماعی است.

وی بیان کرد: مشارکت موسسه‌های مردم نهاد در ارتقا سلامت اجتماعی، توانمندسازی مردم و افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب قابل تقدیر است و تاکنون عملکرد مثبتی در این حوزه داشته اند.

وی به موضوع شفاف سازی عملکرد این سازمان اشاره کرد و گفت: در این زمینه به منظور آگاه سازی مردم عملکرد این سازمان در حوزه مالی در سامانه های الکترونیکی منعکس می‌شود.

همتی اظهار کرد:

به گفته وی، تعامل بهینه و شفاف و انسجام با موسسه ها و سازمان های مردم نهاد در دستور کار بهزیستی قرار دارد و این مراکز بر اساس دستوارالعمل های لازم باید عمل کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار