کد خبر: ۷۶۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 15 July 2019

تابناک / صدور روادید الکترونیکی حدود ۶۰ درصد زائران حج امسال، موفقیت ایران در عبور از تحریم های ظالمانه از زبان رئیس بانک مرکزی، پخش فیلم مستند حمایت رژیم آل خلیفه بحرین از گروهک تروریستی «انصار الفرقان» برای ایجاد نا امنی در داخل مرزهای ایران، تاکید سه کشور اروپایی بر تمایل برای حفظ برجام و نیز پاسخ وزیر خارجه ایران مبنی بر عدم کفایت این علاقه اروپایی ها و ضرورت سرمایه گذاری آنها مهمترین عناوین اخبار ۱۲ ساعت گذشته ایرنا از ایران و جهان است.

اخبار داخلی

بجنورد - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: به گفته بسیاری از سیاستمداران جهان، برجام پیروزی بزرگ سیاسی اخلاقی در تاریخ بود و اینکه ما قراردادی با دنیا بسته و پای آن ایستادیم و عهد خود را نشکستیم و متخلف نبودیم از نظر اخلاقی برای ما بسیار مهم است.

آستارا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از انتقال پوست و بقایای کشف شده یک قلاده پلنگ به این اداره، برای بررسی های بیشتر در خصوص چگونگی تلف شدن آن خبر داد.

تهران- رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال مأیوس کردن مردم هستند، باطل‌السحر اقدامات دشمن را نشان دادن کارآمدی نظام در عمل دانست.

سنندج -در بیست و دومین جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه کردستان ۱۲۲ زوج، همزمان با ولادت امام رضا (ع) با برپایی جشن ساده، آغاز زندگی مشترک را جشن گرفتند.

کرمانشاه - فرمانده انتظامی کرمانشاه از دستگیری عامل آتش سوزی عمدی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد؛ فردی که اقدام به آتش زدن سه هکتار از اراضی کشاوری کرده بود.

مشهد- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا پارسال با اعمال تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران شدیدترین فشارهای اقتصادی را بر کشور و بانک مرکزی وارد کرد اما توانسته ایم آنها را پشت سر گذاشته و از این وضعیت عبور کنیم.

تهران- مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج وزیارت از صدور روادید الکترونیکی حدود ۶۰ درصد زائران حج امسال خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار روادید صادر شده است.

تهران - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه هیچ پیامی برای برقراری مذاکره بین ایران و آمریکا به تهران نداده است.

اخبار خارجی

تهران- شبکه خبری الجزیره قطر روز یکشنبه با پخش یک فیلم مستند از حمایت‌های رژیم آل خلیفه بحرین از گروهک تروریستی «انصار الفرقان» برای ایجاد نا امنی در داخل مرزهای ایران پرده برداشت.

نیویورک- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به نیویورک، ابراز علاقه اروپا برای حفظ برجام را کافی ندانست و گفت: اروپا باید برای حفظ این توافق بین المللی سرمایه گذاری کند که هنوز شاهد نبوده ایم.

تهران- رییس جمهوری ترکیه در خصوص اظهارات مقام های آمریکایی نسبت به کنار گذاشتن این کشور از پروژه ساخت جنگنده های اف ۳۵ گفت: ترکیه جزو ۹ کشور سازنده جنگنده‌های اف ۳۵ است و در صورت خروج ما از این پروژه قیمت هر جنگنده حدود ۸ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

تهران- قطر روز یکشنبه بزرگترین پایگاه گارد ساحلی خود را به نام «ظعاین» باهدف تامین امنیت سواحل و مرزهای آبی خود در منطقه «سمیسمه» واقع در شمال این کشور افتتاح کرد.

تهران- روز یکشنبه ۱۰ نظامی سعودی در عملیات تک تیراندازان یمنی در منطقه «الدود» جیزان عربستان کشته شدند.

تهران- سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی بار دیگر با تعهد خود به برجام، بر توقف تنش‌ها در خلیج فارس و از سرگیری گفت‌وگوها تاکید کردند.

تهران- «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در واکنش به تهدیدات «بنیامین نتانیاهو» علیه حزب الله لبنان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به سگی تشبیه کرد که فقط پارس می کند.

دهلی نو- در چند روز گذشته بیش از ۶۰ نفر در کشور نپال به دلیل باران های سیل آسیا جان خود را از دست داده اند درحالی که بیش از یک میلیون نفر دیگر در شمال شرق هند تحت تاثیر سیل و رانش زمین قرار گرفته و آواره شدند.

تهران- خبرگزاری انگلیسی «پرس آسوسیشن» گزارش داد، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه با سفر به بروکسل تلاش‌های دیپلماتیک تازه‌ای را برای جلوگیری از فروپاشی توافق هسته‌ای با ایران و کاهش تنش‌ها در خلیج فارس آغاز خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار