مجلس دانش آموزی شهر تهران در جلسه مشترکی با سعید جهانشاهی، رییس اداره دوره دوم متوسطه نظری شهر تهران راجع به دغدغه ها و مشکلات پیش روی دوره دوم آموزش متوسطه گفتگو کردند. 
کد خبر: ۷۶۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ مجلس دانش آموزی شهر تهران در جلسه مشترکی با سعید جهانشاهی، رییس اداره دوره دوم متوسطه نظری شهر تهران راجع به دغدغه ها و مشکلات پیش روی دوره دوم آموزش متوسطه گفتگو کردند.

در این نشست هر کدام از اعضای حاضر به طرح مساله ای در حوزه آموزش و پرورش پرداختندو سعید جهانشاهی به مسایل مطرح شده بصورت جداگانه پاسخ داد. اعضای مجلس دانش آموزی شامل، محمدامین احسانی، حدیث صابری، السا سلیمانی، مهدی امیری، عسل محرابی، نارک هاکوپیان و علی بهزادی و مانی اسدی در این نشست به طرح سوالات خود پرداختند.
موضوعات مطرح شده در این نشست شامل: تفاوت قبولی دانش آموزان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، چرایی عدم پذیرش آقایان در مدارس دخترانه و همسان سازی مدارس و همچنین پولی بودن مدارس و غفلت از مهارت افزایی در مدارس و مساله سند تحول و آسیب های اجتماعی موجود در مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سعید جهانشاهی با اشاره به سیاست های وزارت آموزش و پرورش گفت: در این سال های اخیر اقدامات خوبی برای کاهش تنوع در مدارس انجام شده است اما هنوز جای کار دارد. وی افزود: در آموزش عمومی هدف ما رده بندی مدارس نیست زیرا معتقدیم همه مدارس به سطحی از عدالت آموزشی باید برسند.
همچنین جهانشاهی با اعلام اینکه در تابستان گذشته بخشنامه ای به تمامی استان ها از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است تا توانمندی خانم ها هم در نظر گرفته شود، گفت: لزوما حضور آقایان در مدارس دخترانه به معنای تدریس بهتر آن مدرس آقا نیست. وی افزود: یکی از بهترین کارهایی که در همین راستا در حال انجام است توانمندسازی مضاعف برای معلمان خانم مدارس در پایه دوازدهم است که از فردا آغاز می شود.
رییس اداره دوره دوم متوسطه نظری شهر تهران در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: آموزش عمومی رایگان است اما در مدارس موضوعی مطرح می شود با عنوان مشارکت های مردمی اولیا که با هماهنگی اولیا و مربیان به عنوان یکی از ارکان اصلی مدرسه است. وی در ارتباط با موضوع مهارت آموزی در مدارس گفت: طرح های جدیدی در دوره اول متوسطه درحال برگزاری است به نام ایران مهارت که با سازمان فنی و حرفه ای و وزارت کاره ماهنگ شده است. قطعا این دوره ها به احیای مهارت آموزی در مدارس کمک می کند. سعید جهانشاهی با اشاره به افق چشم انداز سند تحول بنیادین تا سال 1404 گفت: سیاست کاری آموزش و پرورش این است که طبق سند تحول دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه برسد و البته این موضوع در اجرا دغدغه های خاص خودش را دارد. ناگفته نماند که نوشتن سند تحول خود افتخار بزرگی برای آموزش و پرورش است و این در کمتر ارگانی بوجود آمده است.
وی راجع به موضوع آسیب های اجتماعی گفت: عموما برنامه های این حوزه در بخش های متفاوت دنبال می شود و اقدامات ارزنده ای انجام شده است
سعید جهانشاهی گفت: در شرایط فعلی یکی از مهمترین گام های سند تحول با استقرار پایه و انتظار می رود بعد از این بتوانیم پژوهش های دقیق تری را جهت ارایه میزان اجرایی شدن سند یا اثرگذاری آن داشته باشیم. وی افزود: ما نمی توانیم تربیت را تضمین کنیم چون یک امر نسبی است اما همین که دانش آموزانی مانند شما در مجلس دانش آموزی کسب تجربه و مهارت می کنند خود می تواند آزمونی برای سنجش همین کیفیت باشد.
در خاتمه جهانشاهی با دعوت از دانش آموزان به خویشتن داری، امانتداری و مردم داری برای اعضای مجلس دانش آموزی آرزوی موفقیت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار