سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه بین المللی پیام البرز در برنامه ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 16 July 2019

مدیر کل هواشناسی البرز در آئین بهره برداری این سامانه گفت: سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه بین المللی پیام بر مبنای تفاهم نامه بین اداره کل هواشناسی استان و منطقه ویژه اقتصادی پیام اجرا شده که در سال ۹۷ آغاز و تجهیزات مربوط به آن از شرکت فنلاندی که برترین سازنده ادوات هواشناسی جهان بوده خریداری شده است.

برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

منصور رحمانیان در خصوص اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: با اجرای این پروژه پارامترهای هواشناسی از جمله دید افقی در سطح باند، سمت و سرعت باد در ابتدای باند، پارامترهای فشار، دما، رطوبت و تشعش پایش به صورت کد فرم های بین المللی در اختیار خلبانان، برج مراقبت و شرکت های هواپیمایی قرار می گیرد.

با راه اندازی این پروژه طبقه بندی فرودگاه از نظر هواشناسی به CAT-1 خواهد رسید.

نمونه ساخت داخل سیستم هواشناسی هوانوردی نیز امروز به صورت آزمایشی و برای انجام تست های مربوطه و پس از پردازش داده ها، راه اندازی تا در صورت تائید از سازمان هواشناسی کشور به تولید انبوه برسد.

امروز به صورت همزمان در برنامه ویدئو کنفرانسی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سه پروژه هواشناسی در استان های گلستان، البرز و لرستان به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار