مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام اینکه طبق آمار بی توجهی به نیازهای عاطفی و روانی و خانوادگی بیشترین دلایل درخواست از طلاق در اصفهان مشخص شده است.
کد خبر: ۷۶۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 16 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، فرشاد به مناسبت هفته بهزیستی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی ۴ ماهه امسال بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ زوج تقاضای طلاق دادند که ۸ درصد از علت طلاق ها بی توجهی همسر به نیازهای عاطفی و روانی و خانوادگی است.
وی دومین علت طلاق را بی احترامی عنوان کرد و ادامه داد: ۵.۵ درصد زن ها علت طلاق را بی توجهی همسر و ۲.۸ درصد مردها دلیل طلاق خود را بی توجهی همسر خود دانستند.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان نیز ۶.۶ درصد علت طلاق را بی احترامی عنوان کرد و اضافه کرد: ۶.۴ درصد علت طلاق آستانه تحمل پایین همسر خود است.
وی با بیان اینکه ۶ درصد طلاق ها بخاطر بد دهنی است، اضافه کرد: در ۳۵ درصد موارد طلاق ها زنان پیش قدم بودند و در ۷ درصد موارد مردها و ۵۸ درصد موارد طلاق ها عاطفی است.
فرشاد گفت: از ۱ هزار و ۶۰۰ تقاضای طلاق، ۱۸.۷ درصد انصراف دادند.

میانگین چندقلوزایی در اصفهان ۱.۵ درصد بیشتر از کشور است

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه آمار چندقلوزایی در اصفهان ۱.۵ برابر کشور است، اضافه کرد: بارداری با روش های مصنوعی دلیل اصلی چندقلوزایی در اصفهان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ نوزاد بی سرپرست به علت داشتن معلولیت کسی متقاضی سرپرستی آنها نشده است، افزود: ۱۸۰۰ خانواده از سال ۹۱ تاکنون متقاضی کودک هستند.
فرشاد با بیان اینکه دختران مجرد بالای ۳۰ سال می توانند متقاضی سرپرستی دختر بچه شوند، گفت: خانواده هایی که پشت نوبت هستند چون خواهان سرپرست دختر بچه با صورت زیبا و چشمانی درشت و ویژگی های جسمانی خاص و مدنظر خود هستند که باید منتظر بمانند.
وی با اعلام اینکه خانواده هایی که کودکی را به سرپرستی می گیرند پس از شش ماه نظارت و تاییدیه از سوی کارشناسان تا پایان عمر میتوانند سرپرست شوند، اضافه شود: کودکان تا ۱۸ سالی نمی توانند اسم و فامیل خود را تغییر بدهند.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: هر چه سن کودکان بیشتر باشد تعداد متقاضیان به تبع کمتر و امکان اخذ سرپرستی بخاطر کم بود متقاضیان بیشتر است.
وی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد افرادی که برای گرفتن وام خود اشتغالی و مسکن به بانک ها معرفی میشوند توانستند وام دریافت کنند،افزود: با وجودی که مصوبه هیئت دولت و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور مبنی بر گرفتن ضامن زنجیره ای و دریافت سفته ها برای وام مسکن به مددجویان بهزیستی است اما بانک ها زیر بار آن تاکنون نرفته اند .
فرشاد با بیان اینکه زورمان به بانک ها نمی رسد گفت: با وجودی که اشتغال ۳ درصد معلولان در ارگان های مختلف دولتی قانون است اما به راحتی شاهد عدم اجرای قانون هستیم.
وی گفت: ۹۰۰ مورد کودک آزاری در این چند ماه ثبت شده است.

برچسب ها: اصفهان ، طلاق ، چندقلوزایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار