سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛
روز گذشته نامه ایی از رئیس بازرسی کل کشور منتشر شد که در آن بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها تأکید شده بود اما «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این نامه گفت: مخاطب این نامه شورای شهر نیست.
کد خبر: ۷۶۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 17 July 2019

به گزارش ایرنا چهارمین نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته (سه شنبه) در باغ ایرانی، برگزار و سخنگوی شورا به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.
وی در خصوص نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری ها اظهار داشت: در این نامه از سران سه قوه خواسته شده از طریق اختیارات ویژه‌ای که دارند طوری برنامه ریزی کنند که روند برگزاری انتخابات آن قانونی شود.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: ریاست شورای شهر تهران هم با قاضی سراج گفت و گوی داشتند و موضوع را پیگیری می‌کنند.
وی تاکید کرد: شورایاری ها انجمن غیر دولتی غیر متمرکز، غیر سیاسی، داوطلبانه، مشارکتی و خودگردان است و اعضای آن بصورت افتخاری فعالیت می کنند.
اعطا همچنین گفت: در دوره جاری تغییرات بر روی اساسنامه و آیین‌نامه شورایاری‌ها انجام شد.
وی شورایاری را حلقه واسط بین مسئولین و سیاستگذاران شهری دانست.

آخرین آمار مشارکت در انتخابات شورایاری ها
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تاکید کرد: بیشترین ثبت‌نام ها در منطقه ۴ شهرداری تهران با مشارکت یکهزار و ۲۵۳ نفر شامل ۹۰۰ مرد و ۳۵۳ زن بوده است.
وی گفت: مناطق۵ و ۱ با مشارکت ۱۱۸۱ نفر و ۹۱۱ نفر بعد از منطقه ۴ بیشترین مشارکت را در ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها داشتند.
اعطا خاطر نشان کرد: کمترین مشارکت نیز در منطقه ۹ شهرداری تهران با ثبت نام ۲۶۸ نفر بوده است.
وی ادامه داد: ۶۷ درصد مشارکت کنندگان کمتر از ۴۵ سال و ۲ درصد بالای ۶۵ سال بوده‌اند.
سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از شرکت کنندگان مرد و ۲۵ درصد خانم هستند.

رشته های تحصیلی شرکت کنندگان
اعطا در ادامه با اشاره به رشته‌های تحصیلی ثبت نام کنندگان انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: رشته های حقوق، مهندسی عمران و حسابداری در صدر رشته‌های شرکت کنندگان است
وی گفت: ۳۵۵ نفر در رشته حقوق، ۳۲۸ نفر در رشته مهندسی عمران و ۳۰۲ نفر در رشته حسابداری تحصیل کرده اند.

آمار قطعی تایید صلاحیت شدگان امروز اعلام می شود
به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ساعت ۱۳ امروز جلسه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها تشکیل و تایید صلاحیت شرکت کنندگان بررسی می شود.
وی ادامه داد: این هیئت تا ساعت ۱۸ امروز آمار قطعی شرکت‌کنندگان را اعلام می‌کند و معترضان به نتیجه رد تایید صلاحیت، دو روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

گسترش فضاهای عمومی از اهداف راسته کتاب
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساماندهی راسته کتاب اظهار داشت: توسعه پایدار، ارتقای کمی و کیفی خدمات، توسعه فضاهای عمومی از اهداف ایجاد راسته کتاب از چهار راه ولیعصر به سمت میدان انقلاب است.
وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر شهرداری باید مناقصه‌ای برگزار کند؛ پیمانکار را انتخاب و بخش کالبدی طرح اجرا شود.

در صورت لزوم سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در شورا بررسی می شود
اعطا در ادامه درمورد سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ گفت: حبیب‌زاده (عضو شورای شهر تهران) مسئول حوزه نظارتی شورا از حیث چگونگی پیگیری‌های لازم را انجام داده و در کمیته شفافیت نیز بهاره آروین (عضو هیات رییسه شورای شهر) سیستم شفافیت را پیگیری می کنند.
وی گفت: هم اکنون آماری از نارضایتی شهروندان از این سامانه‌ها ندارم اما می توان در صورت لزوم گزارشی از عملکرد این سامانه ها در شورا مطرح شود.
اعطا تاکید کرد: بارها برای کار شخصی با ۱۳۷ تماس گرفتم و با مشکلی برخورد نکردم.

رضایت شهروندان در موضوع باغات باید جلب شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درمورد پرونده ۶۲ باغ گفت: شورای پنجم مصوبه برج باغها را لغو و مصوبه خانه باغ را جایگزین کرد و اکنون این مصوبه در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز تصویب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.
وی با بیان اینکه ۶۲ باغ موضوعی بود که برغم خواست شورا انجام شد، اظهار داشت: این ۶۲ باغ فقط مربوط به ۶۲ نفر نبوده است برخی از این باغات مربوط به تعاونی‌هایی بوده که تعداد زیادی عضو دارد و خود باغ نیز در مراحل مختلفی همچون گودبرداری و … قرار داشت.
اعطا با تاکید بر اینکه مسائل حقوقی و مالی این باغات پیچیده است گفت: این مسائل سبب حجم وسیع نارضایتی شده و شورای شهر تلاش دارد با کمترین آسیب به شهر این موضوع را حل و فصل کند.

رییس شورای شهر پیگیر یارانه مترو
اعطا در ادامه در پاسخ به این سوال چرا یارانه بلیت مترو از سوی وزارت نفت پرداخت نمی شود، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه با وزارت نفت، این وزارتخانه باید برای هر سفر با مترو مبلغ ۲۵ سنت یارانه به مترو پرداخت می کرد، اما بعدها این مبلع به ۱۰ سنت کاهش یافت.
وی با بیان اینکه تاکنون این مبلغ عملیاتی نشده است، خاطر نشان کرد: رییس شورای شهر تهران پیگیر پرداخت است.
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این موضوع که طلب مترو تهران از وزارت نفت در صفحه توتیتر رییس شورای شهر تهران مطرح شده است، گفت: آقای هاشمی حساب توئیتری ندارد.

۲۲ مورد از نامگذاری های جدید اجرا می شود
اعطا در ادامه در پاسخ به این سوال که سرنوشت ۲۷ نامگذاری به نام هنرمندان به کجا رسید، اظهار داشت: در پنج مورد ابهاماتی وجود داشت و تا زمان رفع ابهامات متوقف شد و از ۲۷ مورد، ۲۲ مورد آن اجرایی می شود.

شهرداری مجاز به آبیاری بوستان‌ها از ۱۸ تا ۸ صبح است
اعطا درمورد آبیاری بوستان‌ها و پارک‌های پایتخت نیز اظهار داشت: در تیر و مرداد قرار شده که آبیاری بوستان‌ها تنها از ۱۸ تا ۸ صبح انجام شود و خلاف این تخلف است.
سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: شهرداری تهران دستور دارد تا در صورت مشاهده تخلف، برخورد کند.

گزارشی از کثیفی خیابان های نرسیده است
اعطا در پاسخ به خبرنگاران که نسبت به کثیفی معابر و خیابان های پایتخت گلایه داشتند، افزود: گزارشی نداشته‌ایم که وضعیت نامناسب در این زمینه را نشان دهد.

سهم ۹۹ درصدی ایران مال در جرایم ماده ۱۰۰
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست با ارائه گزارشی از جرائم وصولی کمیسیون ماده ۱۰۰ در سه ماهه نخست امسال گفت: مجموعه رقمی که شهرداری تهران از این محل دریافت کرده حدود ۳۰۱ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: ۲۹۹ میلیارد تومان این جرائم مربوط به پروژه ایران مال در منطقه ۲۲ بوده که حدود ۹۹ درصد مبالغ دریافت شده از محل جرائم را تشکیل می‌دهد.
اعطا خاطرنشان کرد: پس از ایران مال در منطقه ۲۲ منطقه یک، منطقه ۵ و منطقه ۶ و ۷ بیشترین جرائم وصولی را به ترتیب با ۱۴ و ۳.۵ رصد داشته‌اند.

املاک شهرداری باید با مجوز شورا واگذار شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به مصوبه شورای شهر درباره واگذاری بهره برداری از املاک شهرداری تهران اظهار داشت: در این حوزه مصوبه شورای شهر آنطور که شایسته است، اجرا نشد.
وی گفت: در مواردی انتظار برخورد جدی تری وجود داشت که تسامح شد و در برخی موارد از جمله خیریه‌ها و برخی املاک دیگر، شهرداری برخورد جدی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار