کد خبر: ۷۶۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 17 July 2019

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با بیان اینکه کسب مهارت منجر به تولید محصول می شود، اظهار داشت: در هفته ملی مهارت و کارآفرینی با همکاری شهرداری استان تهران، پایتخت ایران اسلامی، میزبان علاقمندان کسب مهارت می باشد.

رضا گرزین مدیرکل فنی وحرفه ای تهران با بیان اینکه اکنون نهادهای اجتماعی، اصناف، کارآفرینان و بنگاه های آموزشی با تعاملات گسترده تر باید یک الگو آموزشی نوین از مهارت آموزی را تشریح کنند و رویه های رایج غلط گذشته تصحیح کنند افزود: کلانشهر تهران به دلیل پذیرش مهاجرین و به تبع ان کثرت جمعیتی ان با مشکل اشتغال وبیکاری مواجه می باشد

عضو شورای اداری استانداری تهران تصریح کرد ؛ توسعه و ارتقا مهارت آموزی، به منظور راه اندازی کسب و کارهای کوچک یک ضرورت اساسی ونیاز روز جامعه می باشد

وی با تأکید بر برگزاری شوراهای مهارت و تعامل بیش از پیش با دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری شهرستان ها، اظهار کرد: در شورای مهارت آموزی برنامه ریزی شود که دستگاه های شهرستان و صنایع، مراکز تولیدی، صنفی و خدماتی هرکدام که نیاز به آموزش دارند اعلام کنند تا بر اساس نیاز آن ها این مرکز برنامه ریزی شود تا بتوان آموزش های لازم را برای کارگران، تکنسین ها و افرادی که شاغل هستند مهیا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اعلام اینکه نخبگان افرادی تأثیرگذار در جامعه هستند، بیان داشت: مسابقات مهارت، علاوه بر جذب و نگاه داشت سرمایه‌های مهارتی و حضور آنها در میدان رقابتی جهانی المپیاد ، دریچه‌ای را به سوی روزنه‌های مهارتی جدید و جهانشمول، می‌گشاید.

وی اذعان داشت: حضور حداکثری کارآموزان مهارتی در مسابقات ملی مهارت و تشکیل تیم ملی مهارت در مسابقات جهانی مهارت، فضایی را برای جوانان خبره به مثابه سفرای مهارتی در عرصه های صنعتی و اقتصادی ایجاد می نماید که یکی از حلقه های مفقوده ما در عرصه مدیریت جهانی بنگاههای اقتصادی بوده است .

گرزین، از مهارت آموزی به عنوان بسترهای رشد و توسعه کارآفرینی یاد کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش در رفع مشکل بیکاری وظیفه تک تک مسئولان کشور می باشد و کشور ما با توجه به کشورهای همجوار از لحاظ امنیتی در موقعیت بسیار خوب و امنی قرار گرفته است ولی از نظر اشتغال با مشکل مواجه می باشیم که یکی از دلایل مهم آن، فقر در مهارت  آموزی است.

پیشگامی مربیان فنی وحرفه ای درسنگر تولیدواقتصادمقاومتی

 

گرزین بابیان اینکه مربیان آموزش فنی و حرفه ای قشر مولد حرکت چرخه های اقتصادمقاومتی و تولید می باشند گفت ؛ با مهارت افزایی کارافرینی و نواوری وارزش افزوده بوجود می اید

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بیان داشت: مربیان آموزش فنی و حرفه ای قشر مولد حرکت چرخه های اقتصاد و تولید با تربیت و شناسایی نيروي جوان و مستعد در کشور می باشند.

مدیرکل نمونه استان تهران نقش نیروی انسانی کارآمد و ماهر در پیشبرد جامعه در راستای توسعه ملی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امروزه نيروي انساني مهم‌ترین عامل مولد می باشد و مربیان آموزش فنی و حرفه ای با تربیت نیروی ماهر و کاردان موجب بهره ‌برداری صحیح از منابع مختلف در جامعه و رونق تولید می‌گردند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب حوزه های مختلف در آموزش فنی و حرفه ای استان تهران اعم از مهارت آموزی در محیط واقعی کار، آموزش سربازان وظیفه، رصد اشتغال، ندامتگاه ها و ...، بر بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و منابع موجود در راستای ارتقاء کیفیت مهارت های ارائه تأکید کرد.

گرزین بیان کرد: با توجه به سرعت گسترش و پیشرفت صنایع، جایگاه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای هماهنگ با بازار کار بیش از پیش نمایان شده و مربیان می توانند با تربیت و شناسایی نيروي جوان و با استعداد در کشور خلاء های مهارتی را پر نمایند.

 وی هفته ملی مهارت را فرصت مغتنمی جهت توسعه فرهنگ کار وکار آفرینی در بین اقشار مختلف دانست وافزود: اهتمام به توسعه مهارت آموزی در بین جوانان و خدمت رسانی به مردم به صورت متعهدانه منشاء خیر و برکت برای خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای می باشد.

این مقام مسوول عبور از مشکلات و تنگناهای اقتصادی در شرایط کنونی را مستلزم کارآفرینی در عرصه های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: در شرایط کنونی ضرورت کارآفرینی در جامعه بیش از پیش احساس می شود زیرا کارآفرینان با ایده ها و برنامه های خود قادرند در چنین شرایطی منابع لازم برای ایجاد رشد و توسعه در تولید، اشتغال و کسب و کار جدید بخوبی بکار گرفته و با نوآوری بر توسعه دامنه محصولات و خدمات بیفزایند بنابراین هفته ملی مهارت ترویج و اشاعه مفهوم کارآفرینی و معرفی کارآموزان کارآفرین از اهمیت بالایی برخوردار است.

گرزین تصریح کرد: جهت رشد و توسعه اقتص

ادی کشور بیش از پیش نیازمند ارتقاء مهارت و توانمندسازی نیروی انسانی می باشیم و مربیان و کارکنان این استان فراهم نمودن زمینه های اشتغال مولد و پایدار جوانان را رسالت خود دانسته و سرلوحه کار خویش قرار می دهند

 

بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در توسعه فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از برگزاری نشستی با بخش غیر دولتی در راستای هر چه با شکوهتر برگزار شدن برنامه های هفته ملی مهارت  و بهره گیری از ظرفیت های این بخش در توسعه فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در این استان خبر داد.

گرزین اظهار کرد: در شرایط کنونی که بیکاری تبدیل به یک معضل شده، آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی یکی از نیازهای اصلی امروز به شمار می رود از این رو برنامه های متنوعی در جهت معرفی آموزش های مهارتی به اقشار مختلف جامعه در هفته ملی مهارت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی به جای مدرک گرایی باید تبدیل به دغدغه خانواده ها شود، بیان داشت: فراگیری آموزش های مهارتی  نقش مهمی در رونق اشتغال، کارآفرینی و توسعه پایدار جامعه دارد و امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند کسب مهارت راهگشای اشتغال آنان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خاطر نشان ساخت: تقويت همكاري و تعامل بخش خصوصي و دولتي در بهبود و ترویج آموزش های مهارتی موجب رونق اقتصادی در کشور می شود و لازم است همواره مورد توجه قرار گيرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران به پخش ویژه برنامه های مهارتی از طریق شبکه های مختلف صدا و سیما علی الخصوص شبکه آموزش اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه این شبکه ساختاری آموزشی دارد می توان با مذاکراتی در خصوص تعامل و همکاری با این شبکه انجام شده است در اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین آحاد جامعه نقش بسزایی ایفا کرد.

** برگزاری دوره اموزشی تعمیر و نگهداری خودرو ویژه مادران سرپرست خانوار

 

مدیرکل فنی وحرفه ای استان تهران خواستار اموزشهای مهارتی پیشرفته به طیف مادران سرپرست خانوار شد و تصریح کرد: افتتاحیه مراسم دوره آموزشی ویژه زنان سرپرست خانوار درراستای حمایت وتوانمندسازی این اداره کل برای جامعه هدف بوده است .

مدیرکل فنی وحرفه ای تهران اظهار داشت ؛ فراگیری آموزش های مهارتی موجب بهبود کیفیت زندگی می شود

مدیرکل فنی وحرفه ای تهران گفت ؛ طی مراسمی نخستین دوره آموزشی تعمیر و نگهداری خودرو ویژه زنان سرپرست خانوار در مرکز شهید سهی تهران افتتاح شد

این مسوول توانمندسازی طیف مادران سرپرست خانوار را از وظایف سازمانی این اداره برشمرد و تصریح کرد : با توجه به اینکه زنان سرپرست خانوار بخش مهمي از جمعیت كشور را تشكيل می دهند، فراگیری آموزش های مهارتی توسط این قشر از جامعه موجب بهبود کیفیت زندگی آنان می شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه قاطبه مشکلات زنان سرپرست خانوار مسائل اقتصادی بوده که این طیف با فراگیری آموزش های مهارتی طبق علاقه و استعدادخود می توانند در تأمین کسب رزق زندگی خود و فرزندانشان بی نیاز ازدیگران باشند

گرزین بااشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه مهارتی زنان سرپرست خانوار ابراز کرد : هدف ازبرگزاری این مراسم فرهنگسازی در جامعه باور قشر زنان به توانمندیهای خود ،،وازدیگر سو کمک به معیشت خانواده، کاهش هزینه ها، استفاده بهینه از تجهیرات، امکانات و ... بوده که این امر خود می تواند به اقتصاد خانواده ها کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های اصلی ترویج و گسترش آموزش های مهارتی، والدین می باشند، خاطر نشان ساخت: آشنایی و علاقه مندی والدین با آموزش های فنی و حرفه ای می تواند موجب ترغیب و تشویق فرزندانشان برای فراگیری آموزش های مهارتی شده و زمینه ساز اشتغال آنان را در آینده فراهم سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار