کد خبر: ۷۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 18 July 2019
چگونه یک شرکت تولیدکننده کاغذ با استفاده از ارز دولتی که باید برای واردات خمیر از آن استفاده شود اقدام به واردات کاغذ خارجی کرده و البته به قیمت بالاتر از بازار آزاد عرضه می‌کند؟
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از آنا، چند روزی است که خبر‌هایی درباره قیمت کاغذ خارجی روزنامه در بین اهالی رسانه و مدیران مسئول منتشر می‌شود که قرار است مشکل کاغذ روزنامه‌ها را برطرف کند، ولی حواشی قیمتی آن بسیار بالاتر از اصل خبر است.
این کاغذ که به گفته مدیرعامل تعاونی مطبوعات بیش از یک‌هزار و ۶۵۰ تن و با ارز نیمایی و توسط شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران وارد کشور شده است توسط تعاونی مطبوعات در بین روزنامه‌ها توزیع می‌شود، ولی به‌جای اینکه با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت بازار آزاد عرضه شود بسیار بالاتر از قیمت بازار آزاد قیمت‌گذاری شده است.
علی اکبر بهبهانی مدیرعامل تعاونی مطبوعات به رسانه‌ها اعلام کرده است این کاغذ به قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به روزنامه‌ها عرضه می‌شود در حالی که قیمت کاغذ روزنامه خارجی در بازار آزاد بیشتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیست.
به گفته بهبهانی، این کاغذ از روزی که وارد کشور شده در انبار شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران موجود است، ولی به دلیل قیمت بالا هنوز هیچ نشریه‌ای اقدام به خرید آن نکرده است، زیرا وقتی بازار آزاد قیمتی پاییت‌تر می‌دهد آیا عاقلانه است چنین خریدی صورت بگیرد؟
گفته می‌شود این کاغذ با ارز نیمایی وارد کشور شده و قرار است با همان قیمت به فروش برسد، اما اصل ماجرا اینجاست که ارز نیمایی قیمت ثابتی دارد و در حقیقت ارز نیمایی برای واردات کاغذ کیلویی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان ارزش‌گذاری می‌شود، اما متأسفانه مشخص نیست چرا تعاونی! مطبوعات اقدام به توزیع آن با قیمتی بالاتر از بازار می‌کند.
 مدیرعامل یک شرکت توزیع کاغذ معتقد است فردی که این کاغذ را به فروش می‌رساند تاجر و بازرگان نیست و ایشان ماهیت کار را نمی‌شناسد بلکه به عنوان پل ارتباطی است.
وی معتقد است، رسالت کار ما برای توزیع کاغذ این است که قیمتی پایین به‌خصوص برای روزنامه‌ها در نظر بگیریم، اما مدیریت توزیع کاغذ مطبوعات اگر نگوییم دلال، ولی در دست عده‌ای کارنابلد است.
البته این موضوع که چگونه یک شرکت تولیدکننده کاغذ در کشور (شرکت چوب و کاغذ مازندران) اقدام به واردات کاغذ کرده است جای توضیح و بازخواست دارد؛ زیرا چگونه یک شرکت تولیدکننده کاغذ با استفاده از ارز دولتی یا نیمایی که باید برای واردات خمیر از آن استفاده شود اقدام به واردات کاغذ خارجی کرده و البته به قیمت بالاتر از بازار آزاد عرضه می‌کند؟
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار