وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن خوش آمد گویی به تمام شرکت کنندگان نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: شعار آینده بهتر هدف اصلی کسب و کارهایی را در ایران نشان می دهد که به دنبال بهتر کردن زندگی تمام اقشار جامعه بدون تبعیض و ساخت آینده روشن برای همگان هستند.
کد خبر: ۷۶۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 18 July 2019

 به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در آیین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ که با حضور مقامات و هیات های بین المللی برگزار شد، با بیان اینکه در دوره تاریخی ویژه ای قرار داریم و انقلاب صنعتی چهارم بسیاری از معادلات و تحلیل ها را در جهان در حال گذر ما تغییر داده است بطوریکه سطح زندگی های فردی و اجتماعی ارتقا یافته است، گفت: امروزه مردم بسیاری از کارهای روز مره خود را تنها با یک کلیک انجام می دهند و تحول دیجیتال باعث شده که نگرش مدیران به صنایع مختلف تغییر کند و همه بدنبال بهره گیری از آن برای افزایش بهره وری و گسترش کسب و کارهای خود هستند و همین امر باعث می شود که اقتصاد دیجیتال در آینده نزدیک تبدیل به اقتصاد برتر دنیا شود.

وی افزود: این افتخاری بزرگی  برای جمهوری اسلامی ایران است که همگام با آخرین پیشرفت های بین المللی، دنبال شکوفایی ظرفیت های اقتصاد دیجیتال در کشور و توانمندسازی کارآفرینان این حوزه بوده است و با وجود (ICT) تحریم های یکجانبه آمریکا که بدنبال ضربه به اقتصاد ایران هستند جوانان زیست بوم ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته اند غیر ممکن ها را ممکن کنند و فعالانه در عرصه های مختلف داخلی و خارجی نقش آفرینی کنند. بنابراین ایده ایران هوشمند از آن شکل گرفت و با جدیت دنبال می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ به عنوان نمایشگاه تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال با ویژگی های منحصر به فردی برگزار می شود، اظهار کرد: شعار آینده بهتر هدف اصلی کسب و کارهایی را در ایران نشان می دهد که بدنبال بهتر کردن زندگی تمام اقشار جامعه بدون تبعیض و ساخت آینده روشن برای همگان هستند.

وزیر ارتباطات ویژگی دیگر این نمایشگاه را حضور گسترده استارت آپ ها نسبت به سال های گذشته در قالب «الکامپ استارز» دانست و با تمجید از نامگذاری این بخش از نمایشگاه تصریح کرد: اعتقاد دارم استارت آپ ها همچون ستاره هایی در افق ایران در کنار شرکت های بزرگ صنعت هوشمند می درخشند.

وی حضور شرکت کنندگان خارجی بخصوص هیات های عالی رتبه را رویکرد تقویت همکاری های اقتصادی و علمی دو جانبه و چند جانبه در حوزه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امیدوارم اقدامات و برنامه های بی نظیری را همه با هم پیش ببریم. بنابر این از طریق برنامه های اشتغال زا و طرح نو آفرین در نظر داریم تا سال آینده ۶۸ هزار شغل را بوجود آوریم و این افتخار بزرگی برای ایران است که ابتکار عمل تدوین چنین برنامه هایی را داشته باشد و این دستاورد ارزشمند، رویای تحقق ایران هوشمند تبدیل به واقعیت خواهد شد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در این بازدید از غرفه ها مشاهده می کنید که زیست بوم ارتباطات و فناوری اطلاعات، چقدر بی نظیر و توانمند است، خاطرنشان کرد: مسلما با وجود چنین انگیزه و امیدی در جوانان، آینده از هر زمان دیگری روشن تر و از آن ایران هوشمند خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار