مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: پروژه مرمت حمام شیخ بهایی در سال جاری به پایان می رسد و این حمام پس از سالها مرمت به زودی برای بازدید عموم بازگشایی می شود.
کد خبر: ۷۶۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲ 18 July 2019

به گزارش تابناک، فریدون الله یاری با اشاره به اینکه حمام شیخ بهایی میراث دوران صفویه است و بیش از دو دهه از ثبت ملی آن می‌گذرد، اظهار داشت: حمام شیخ بهایی معروف ترین حمام شهر اصفهان، توسط شیخ بهایی در عهد شاه عباس طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: با وجود پیشنهادهایی از بخش خصوصی در ارتباط با مرمت این حمام تاریخی، پس از رایزنی‌های متعدد در سطح کشور و استان اصفهان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان متولی مرمت و بازسازی حمام شیخ بهایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه کارگاه‌های متعدد برای مرمت در این حمام تاریخی در طول سال‌های گذشته برپا شده است، اظهار داشت: مرمت و بازسازی حمام شیخ بهایی رو به پس از سال‌ها پایان است و در سال جاری برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.

دلیل طولانی شدن مرمت حمام شیخ بهایی

وی با تاکید بر اینکه دلیل مرمت طولانی این حمام، تغییرات زیاد در ساختمان آن توسط مالکان در طول سالهای گذشته بوده است، ادامه داد: با توجه به خاص بودن حمام شیخ بهایی درصدد هستیم تا کاربری‌های متناسب با شخصیت شیخ بهایی در این حمام برپا شود و با تأمین اعتبارات امیدواریم این پروژه در سال جاری به بهره برداری برسد.

آشنایی با تاریخ عهد صفویه در حمام شیخ بهایی

الله یاری تاکید کرد: پس از اتمام کارگاه‌های مرمتی پروژه حمام شیخ بهایی، در حمام بر روی علاقه مندان گشوده می‌شود تا با بازدید از این مکان با ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان و ایران در عهد صفویه بیش از گذشته آشنا شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار