حداقل این است که در فروگاه شهدای ایلام این موضوع به شدت د رتقابل با قوانین ومقررات پروازی بوده و به حقوق مردم از سوی برخی شرکتهای ارایه دهنده خدمات پروازی به شدت اجحاف صورت می پذیرد .چرا که بررسی قیمت پرواز ایلام به تهران که از سوی برخی شرکتها ارایه می شود نه تنها در پروازهای مختلف از تعادل برخوردار نیست ،بلکه نسبت به قمیت واقعی افزایش گاها دوبرابری را نشان می دهد.
کد خبر: ۷۶۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 20 July 2019

تابناک ایلام::چند ماه پیش بود که محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با تخلف قلمداد کردن فروش بلیط هواپیما بصورت چارتری ،فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف تلقی می‌شود وسازمان هواپیمایی کشوری موظف است تا با متخلفان برخورد کند.

بدنبال عدم توجه برخی ایرلاین ها به موضع وزیر راه وشهرسازی در خصوص فروش چارتری بلیط هواپیما واستمرار آن در برخی ایلاین ها ،همان موقع اسلامی در اظهار نظر دیگری اعلام کرد که به شش ایرلاین برای قطع فروش بلیط چارتری تذکر داده شده و اگر تخلف ادامه پیدا کند مجوز پرواز در آن مسیر لغو خواهد شد.

وی تاکید کرده است که نباید شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین نقدینگی خود دست به چارتر پروازها بزنند و برای منابع مورد نیاز بلیط های خود را به شرکت‌ها و آژانس‌های مسافری عرضه کنند که این مسئله موجب شود آنها نیز با قیمت دلخواه خود اقدام به تعیین قیمت بلیط هواپیما کنند، چراکه فروش بلیط چارتری ضوابطی دارد که باید در چارچوب آن ضوابط بلیط به فروش برسد و اگر ضوابط رعایت نشود اجازه فروش بلیط چارتر صادر خواهد شد.

با این وجود وبا گذشت چند ماه از اولتیماتوم وزیر راه به ایرلاینها ،هرچند ادعا می شود تعدادی از ایرلاین ها از فروش چارتری صرفنظر کرده اند ،اما شبوه واگذاری صندلی پروازها به برخی شرکتهای ارایه دهنده اینترنتی بلیط هواپیما ومتغیر بودن قیمت های روزانه آنها ومهمتر از همه تفاوت چشمگیر با قیمت مصوب سازمان هواپیمایی گویای عدم اهتمام شرکتها به دستور وزیر راه وشهرسازی و بعضا دور زدن آنها ازطریق توسل به شیوه های جدید است.

حداقل این است که در فروگاه شهدای ایلام این موضوع به شدت درتقابل با قوانین ومقررات پروازی بوده و به حقوق مردم از سوی برخی شرکتهای ارایه دهنده خدمات پروازی به شدت اجحاف صورت می پذیرد .چرا که بررسی قیمت پرواز ایلام به تهران که از سوی برخی شرکتها ارایه می شود نه تنها در پروازهای مختلف از تعادل برخوردار نیست ،بلکه نسبت به قمیت واقعی افزایش گاها دوبرابری را نشان می دهد.

اگر چه بدلیل سرسام آور بودن قمیت ها ، بسیاری از مردم استان ایلام  هرگز پایشان را به درون فرودگاه شهدای ایلام نگذاشته ونمی گذارند ،اما درکنار اینکه اکثر صندلی ها همواره در قرق مسئولین ،مدیران وکارکنان شرکتها ونورچشمی هاست ،چنانچه یک شهروند ایلامی از سرناچاری مجبور به سفر با هواپیما شود ،باید قیمت بسیاری متفاوتی از قییمت مصوب پرداخت نماید.

درحالیکه این روزها تفاوت قیمت عرضه کالا وخدمات دربازار به یک چالش جدی برای مردم و مسئولین تبدیل شده ومردم براین باورند نظارت جدی بر این حوزه اعمال نمی شود ، اما دراین  یک قلم ارایه خدمات پروازی که تحت نظارت مستقیم دستگاههای نظارتی دولتی وحاکمیتی قرار دارد ،کنترل ونظارت بر بهای فروش بلیط هواپیما از سوی ایرلاین ها و شرکتهای ارایه دهنده کاری بس سهل تر و کم هزینه تر از کنترل فروش اقلام مصرفی مردم در بازار استن.

به عنوان مثال با بررسی وضعیت فروش آنلاین بلیط هواپیمای پرواز ایلام تهران؛ این حجم تفاوت قمیت ها در یکروز ان هم با یک ایرلاین قابل تامل است ؛

هواپیمای آسمان در پرواز ساعت 7:40بهای پرواز ایلام به تهران را مبلغ 370هزار تومان تعیین کرده وبه فروش می رساند ،این درحالیست که قیمت  بلیط در همان روز وبا همان هوایپما ودر پرواز دیگری مبلغ 406هزار تومان تعیین شده است . و در پروازهای بعدی همان روز قیمت بلیط تا مبلغ 461هزار تومان نیز بالاتر می رود.

بنابراین شکاف کاملا مشهود قیمت فروش بلیط پرواز ایرلاین ها از سوی برخی شرککتها در کنار ممنوعیت قانونی  عرضه آن از سوی برخی شرکتها از وجود یک تبانی مشهود ودستان پشت پرده ای حکایت دارد که به حقوق مردم کمترین توجهی نکرده و تنها به حاشیه سود هنگفتی می اندیشند که از طریق فروش غیر قانونی بلیط هواپیما نصیبشان می شود.

لذا با وجود همه این موارد ومصادیق تضییع حقوق عامه،انتظار می رود که دادستان محترم ایلام بعنوان مدعی العموم به موضوع ورود نموده ودر برابر تضییع حقوق مسلم مردم دراین موضوع خاص کوتاه نیامده و با شناسایی دستان پشت پرده تسهیل کننده واگذاری عرضه بلیط هواییما به شرکتها ،راه رابر هرگونه سوء استفاده ودست یازی به حقوق مردم سد نمایند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
تو را به خدا یک مسلمان واقعی به این قضیه ورود کند، چرا بیشتر مواقع نرخ ها تا 500 هزار تومان هم بالا می رود. یک معضل دیگر اینکه فرودگاه ایلام از زمان تاسیس تا الان هیچ گونه پروازی در ساعت 5 عصر به بعد (تهران به ایلام) به ایلام نداشته است و هر مسافری که صبح به تهران می رود باید روز بعد برگردد چون به کار و یا دکتر و ... نمی رسد و یا مجبور است با پرواز تهران به کرمانشاه برگردد که مشکلات و خطرات جاده و اتلاف وقت و هزینه هم به جای خود. نتیجه اینکه ازدادستان محترم تقاضای رسیدگی عاجل می شود.
واقعا این جمله درست است که: اکثر صندلی ها همواره در قرق مسئولین ،مدیران وکارکنان شرکتها ونورچشمی هاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار