محسن هاشمی رییس شورای اسلامی تهران در اختتامیه جشنواره فیلم شهر با اشاره به واکنش ها به برخی فیلم ها در دهه ۷۰ گفت: مقام معظم رهبری فیلم آدم‌برفی را بی ضرر دانسته بودند.
کد خبر: ۷۶۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 23 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی عصر دوشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در تالار وحدت هاشمی با بیان خاطراتی از آیت الله هاشمی رفسنجان (پدرش) اظهارداشت: ایشان تنها رئیس جمهوری بودند که در جشن خانه سینما شرکت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در دوره های گذشته مخصوصاً سال های ۷۳ و ۷۴ تغییراتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد و انصار حزب الله فعال شده بودند و در زمان اکران برخی از فیلم های واکنش های بسیاری ایجاد می شد.

هاشمی افزود: آیت الله رفسنجانی در آن زمان فیلم های حساس را دیدند و نظراتی را درباره آنها نوشتند، براساس خاطرات ایشان ۲ فیلم ممنوع شده حوزه هنری را به همراه رهبر معظم انقلاب دیدند و آیت الله خامنه ای این آثار را پسندید اما ما شاهد برخورد بودیم، رهبر معظم انقلاب فیلم «آدم برفی» را اثر بی ضرری دانسته بودند، آیت الله هاشمی همچنین درباره فیلم «روسری آبی» مطالبی را در خاطراتشان بیان کردند.

وی خطاب به سینماگران گفت: از آن دوران گذشته ایم و شما می توانید فیلم هایتان را با کیفیت تر بسازید.

تعدد جشنواره های فیلم و موازی کاری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه تعداد جشنواره های سینمایی کشور روز به روز در حال افزایش است، افزود: بعضاً این جشنواره ها با بودجه دولتی برگزار می شوند و باید مراقب باشیم که این جشنواره ها ضمن تعامل و هم افزایی و تقسیم کار داشته باشند و حالت تکراری به خود نگیرند.

وی با اشاره به جشنواره های فیلم شهر، فیلم فجر، بین المللی فجر، سینما حقیقت، کودک و نوجوان و عمار گفت: این جشنواره ها وقتی در کنار هم قرار می گیرند شاهد موازی کاری زیادی درون آنها هستیم که همپوشانی دارند و باعث می شود بودجه های زیادی مصرف شود اما نتیجه تقریباً یکی می شود، پس خوب است که ما این موضوع را هم در نظر بگیرم.

فیلم شهر، دستگاه تبلیغاتی نیست

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم شهر با حمایت مدیریت شهری گفت: این موضوع به این معنا نیست که اینگونه جشنواره ها دستگاه تبلیغاتی مربوط به حاکمیت شهری و محلی برای پروپاگاندا مدیران شهری باشد.
وی افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی سرپوش گذاشتن روی معضلات نیست بلکه ضمن نمایش وضعیت وخیم جامعه به حقیقت ها و مشکلات آن پرداخته شود و به گونه ای باشد که مسئولان، نخبگان و دست اندرکاران بتوانند با دیدن اینگونه آثار مشکلی را از جامعه حل کنند و به سمت وضعیت مناسب تری در شهرمان پیش برویم.

هاشمی همچنین از نمایش پوچ گرایی در برخی از فیلم ها انتقاد کرد و گفت که این رویکرد برای قشر جوان مناسب نیست.

میدان حسن آباد سوژه خوبی است

وی در ادامه با اشاره به آتش سوزی در میدان تاریخی حسن آباد افزود: این میدان تاریخی می تواند سوژه جالبی برای ساخت مستند باشد تا مردم از تاریخچه، کاربری و رویدادهای رخ داده در این میدان آگاه بشوند.

این جشنواره توسط مؤسسه تصویرشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» در پنج بخش «سینمای ایران»، «سینمای بین الملل»، «محله»، «تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران» و «جنبی» از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه امسال در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار