مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان با اعلام اینکه سیستم آموزش و پرورش اصفهان و آموزش عالی محصلان خود را به شکل ربات تعلیم می کنند  و در حالی جیب والدین را خالی می کنند که منفعتی به آنها نمی رسانند.
کد خبر: ۷۶۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 23 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، آرش اخوان در نشست خبری با اصحاب رسانه با نقد عملکرد سیستم های آموزشی که دانش آموزان و دانشجویان را مهارت آموز بار نمی آورند، ادامه داد: متاسفانه دانش آموزان را تا دیپلم به شکل ربات تربیت می کنند.
وی با بیان اینکه هنوز تفکر غالب جامعه ما استخدامی هست و این در حالی است که باید مهارت آموزی و ایده پردازی و کار آفرینی را در مدارس و دانشگاه ها در کنار علم آموزی تعلیم دهیم، گفت: به خاطر اینکه مدرک گرایی در کشور جا افتاده بیشتر مردم بدنبال استخدامی هستند تا اینکه ایده پرداز و کار آفرین باشند.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در سیستم فنی و حرفه ای بدنبال آموزش مهارت هایی هستیم که منجر به اشتغال های درآمدزا باشد تا برای مهارت آموزان پس از اتمام دوره انگیزه و سود و منفعی  برای سرمایه گذاری در آن رشته را داشته باشد، افزود: بدنبال مهارت آموزی هایی هستیم که با آموزش آن به مردم مناطق محروم و زندانیان و کودکان کار وغیره بتوانیم از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.
وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال برای مردم شرق اصفهان دوره های پرورش گیاهان دارویی و سنگ های قیمتی را پیشنهاد  دادیم، گفت: در جامعه فرهنگ کار را جا نینداختیم و همه بدنبال مدرک گرفتن و استخدامی هستند.
اخوان گفت: امروز به علت سوء مدیریت در سیستم آموزشی کشور شاهد خالی کردن جیب والدین در حالی هستیم که پس از دریافت پول به اسم آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان ، هیچ آموزشی و مهارتی ندادیم که پس از فارغ التحصیلی خانواده دغدغه اشتغال جوان خود را نداشته باشد و تنها به آنها مدک دادیم که هیچ کارایی ندارد.
وی با اشاره به اینکه حق نداریم عرضه محور کار کنیم ، ادامه داد: برای اشتغال زایی باید سیستم آموزشی دو گانه را برای افراد جویای کار و برای شاغلین صنعت سیستم صلاحیت حرفه ای را در اصفهان جا بیندازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار