سامانه بانک اطلاعاتی متکدیان جنوب پایتخت با توجه به ضرورت برنامه ریزی منسجم و اجرایی در خصوص ساماندهی وضعیت تکدی گری و شناخت از وضعیت موجود متکدیان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۶۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران، سرپرست معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری ری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: مرکز و بانک اطلاعاتی با ظرفیت استانی در جهت شناسایی و ساماندهی متکدیان در شهرستان ری باید راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: شهرستان ری به دلیل مذهبی بودن از اهمیت بالایی برخوردار است و ورود متکدیان اتباع و کودکان کار به این منطقه شرایط را پیچیده کرده و حل این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

سرپرست معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ری عنوان کرد: روزهای پایانی هفته به دلیل حجم بالای زائر در شهر ری بخش قابل توجهی از متکدیان را نیز به این منظقه سرازیر می کند که نیاز به تشکیل اکیپ های ویژه توسط دستگاه های مربوطه برای ساماندهی است.

وی از اهداف راه اندازی این سامانه را دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح، منظم و مستمر در خصوص متکدیان، تسریع در ثبت و پردازش آمار و ارائه گزارش به مدیران و برنامه ریزان و اطلاع رسانی مستند و صحیح در خصوص وضعیت تکدی در جنوب پایتخت و برنامه‌ریزی بهینه برای ساماندهی متکدیان و رفع تنگناها و مشکلات دانست.

برنجی با اشاره به عملکرد بهزیستی در جهت ساماندهی کودکان کار و متکدیان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۴۲۵ کودک کار شناسایی شده که از این تعداد ۳۰۰ نفر به مراکز دولتی و ۱۲۵نفر به مراکز غیردولتی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: امیدواریم با راه اندازی این سامانه قدم های مثبتی در راستای ساماندهی متکدیان در جنوب پایتخت برداریم.

شهرستان ری به مرکزیت شهرری با جمعیتی  حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار