رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی معرفی شد
طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، موسی خلیل اللهی به عنوان رییس جدید دادگستری آذربایجان شرقی معرفی شد.
کد خبر: ۷۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 24 July 2019
به گزارش تابناک تبریز ، رئیس کل سابق دادگستری استان در این مراسم اظهار کرد: اقدامات بسیار موثری در دادگستری استان در نتیجه تلاش همکاران، قضات عالی‌مقام و باسواد انجام شده که در این مراسم مجالی برای ذکر آن نیست. 
  
حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری با بیان اینکه در حوزه‌های مختلفی چون حوزه‌های عمرانی و حقوق عامه اقدامات بسیاری در دادگستری استان انجام شده است، افزود: خوشبخاته دادگستری استان امروز در وضعیت مناسبی قرار داشته و تعامل و دلسوزی در تمامی بخش‌های آن جاری است. 
  
وی با بیان این‌که حفظ استقلال دستگاه قضایی در استان از دیگر اقدامات بوده است، افزود: در این رابطه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تمامی توان خود را جهت تعامل سازنده با دستگاه‌های استانی به کار گرفتیم. 
  
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره این‌که دیدارهای مردمی دستگاه قضایی استان نیز نتایج بسیار مثبتی در پی داشت، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده در این ملاقات‌های مردمی بررسی شده و حدود ۶۰۰ پرونده نیز جهت بررسی به تهران ارسال شد. 
  
وی در ادامه به حمایت از واحدهای تولیدی ورشکسته نیز اشاره کرد و گفت: چندین واحد تولیدی ورشکسته  در استان را احیا کرده و اکنون بیش از ۲۰ واحد ورشکسته تولیدی مشغول به کار بوده و ۱۴۰۰ کارگر تحت نظارت دادگستری در این واحدها مشغول به کار هستند. 
  
مظفری با تاکید بر این‌که حین ورود به دادگستری آذربایجان شرقی، حدود ۳۴ هزار فقره پرونده مسن و معوقه وجود داشت که اکنون به زیر 300 فقره رسیده است، اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و همچنین قضات نیز از جمله برنامه‌های ما بوده و در سال‌جاری نیز با اتکا به عملکرد، پاکدستی و...، پنجمین دوره مراسم تشویق قضات در استان برگزار شد. 
  
وی در ادامه انتصاب موسی خلیل اللهی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان را تبریک گفت و افزود: ایشان فردی توانمند بوده و همواره تا پاسی از شب فعالیت داشته و به سرکشی از زندان و... می‌پرداخت؛ همچنین صبر در برخورد با مردم و مسئولان نیز از دیگر ویژگی‌های رئیس کل جدید دادگستری استان است. 

 

موسی خلیل‌اللهی نیز در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم که بعد از ۱۰ خدمت به عنوان دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی اینک توفیق الهی شامل حال حقیر می‌گردد تا در سنگری دیگر به عنوان خادم مردم شریف استان و کارکنان بزرگوار و زحمتکش دادگستری آذربایجان‌شرقی باشم.

وی با بیان اینکه در فرصت کوتاهی که در اختیار بنده قرار داده شده است، اشاره‌ای بسیار مختصر به بخشی از محورهای اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در حکمی که برای ریاست قوه قضائیه آقای آیت‌الله رئیسی صادر شده است، خواهم داشت، افزود: یکی از محورهای اصلی این حکم ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌های قضایی با تمام قوا و دستگاه‌های و نهادها برای هم‌افزایی است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: خود را مکلف می‌دانم تا در عین حفظ استقلال و شأن دستگاه قضایی همانطور که در دستگاه قضایی به عنوان دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی مدیریت کردم، با تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی و به ویژه دستگاه‌هایی که در تامین امنیت نقش ایفا می‌کنند، به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی همچنین اداره‌کل اطلاعات استان تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشم.

وی، به افزایش خدمت بی‌منت به مردم و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: این فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی و یکی دیگر از سفارشات رهبر معظم انقلاب است که به موازات انجام به وظیفه قانونی و شرعی در تکریم ارباب رجوع تلاش خواهم کرد تا نسبت به حفظ عزت و همکاران قضایی و اداری که در پیام رهبر معظم رهبری آمده است، اهتمام ورزید. 

خلیل‌اللهی تاکید کرد: خود را مکلف می‌دانم تا در راستای احیاء حقوق عامه و تامین آزادی‌های مشروع، تامین امنیت و آرامش جامعه تلاش خود را به کار بگیرم و با یاری خداوند متعال تلاش خواهم کرد تا ضمن برخورد با مظاهر مفاسد به ویژه مفاسد اقتصادی از سرمایه‌گذاری مولد و مشروع که یکی از ضرورت‌های امروز کشور در جهت شکوفایی اقتصادی و اشتغال جوانان و تحقق شعار سال است و از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید انتخاب شده است، حمایت کنم. 

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: هر چند که در استان آذربایجان‌شرقی با ریاست قبلی دادگستری کارهای خوبی صورت گرفته و ان‌شاءالله این کارها استمرار خواهد داشت. 

وی توضیح داد: سعی می‌شود تا ضمن بهره‌مندی از تجربه همکاران پیشکسوت و مجرب، از ظرفیت و توانمندی جوانان صالح و انقلابی در مسوولیت‌های دادگستری استان در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دستگاه قضایی و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم استفاده شود، در عین حال از ظرفیت‌های مجامع علمی و دانشگاهی استان، کانون وکلای دادگستری استان، مرکز امور وکلا و امور مشاوران در راستای ارتقاء دانش قضایی تجزیه و تحلیل احکام دستگاه قضایی نیز بهره‌مند خواهیم شد. 

رئیس کل دادگستری استان ابراز کرد: با توجه به پُرتنش بودن محیط کار در قوه قضائیه که نهایتاً باعث فرسایش جسمی و روحی همکاران عزیز می‌شود، توجه به ارتقاء رفاه و وضعیت معیشت قضات ارجمند و کارکنان خدوم مجموعه در محورهای مختلف از اولویت‌های دادگستری استان خواهد بود. 

وی تصریح کرد: از اعتمادی که ریاست قوه قضائیه حضرت آیت‌الله رئیسی به بنده حقیر داشتند، کمال تشکر را دارم تا ان‌شاءالله بتوانم پاسخگوی این اعتماد باشم. 

خلیل‌اللهی در ادامه انتصاب شایسته لایق و ولایتمدار، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری به سمت معاونت قوه قضائیه و ریاست مرکز شوراهای حل اختلاف کشور را تبریک گفته و ضمن آرزوی توفیق در این سمت، از زحمات جهادگونه ایشان در طول بیش از چهار سال تصدی مدیریت کل دادگستری استان و حمایت‌های همه جانبه وی در پیشبرد برنامه‌های دادستانی کمال تشکر و قدردانی را کرد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه بنده بیش از یک دهه در خدمت دادسرای تبریز و مرکز استان بودم، لازم می‌دانم از زحمات و  تلاش معاونان صادق، بازپرسان، دادیاران و کارکنان اداره دادستان‌های شهرستان‌ها تشکر کنم که با تمام توان نسبت به اجرای برنامه‌های محوله و تامین امنیت اجرای عدالت به عنوان سربازان خط مقدم به دستگاه قضایی خدمت کردند. 

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به برنامه قرآنی در زندان تحت عنوان برنامه "قرآنی شفا" توضیح داد: این برنامه از سال ۹۲ در تبریز برای اولین بار کلید خورد و با حضور  آقای مظفری و حمایت‌های ایشان پیشرفت خوبی داشت به طوریکه امروز از مجموع زندانیان زندان تبریز یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در فعالیت‌های قرآنی شرکت دارند و حافظ از یک سوره تا حافظ کل قرآن داریم. 

وی ادامه داد: در کنار آن، طرحی تحت عنوان "غدیر" به راه افتاده است که حفظ نهج‌البلاغه را پوشش می‌دهد که حضور یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از زندانیان را منجر شده است. 

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توجه به وضعیت خانواده‌های زندانی تصریح کرد: امروز ۳۰۰ نفر از خانواده‌های زندانیان با هدایت همکاری دادستانی تبریز در فعالیت‌های قرآنی شرکت دارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار