مدیرکل مدیریت منابع آب وزارت نیرو:
مدیرکل مدیریت منابع آب حوزه‌های فلات مرکزی وزارت نیرو، گفت: آب بهای کشاورزی به وزارت نیرو تکلیف شده و حق و حقوق دولت است و قادر به بخشش و یا کم و زیاد کردن دریافتی آن نیستیم.
کد خبر: ۷۶۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 24 July 2019

به گزارش تابناک، فرزاد احسانی در جلسه کارگروه مشترک حفاظت منابع آب و سازگاری با کم‌آبی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: آنچه در وزارت نیرو به ویژه در شرکت منابع آب دنبال می‌شود این است که حق و حقوق مردم از بالادست تا پایین دست را ببینیم. مردم از گذشته حق و حقوقی داشته‌اند و نمی‌خواهیم این حق و حقوق‌ها جابجا شود.

وی ادامه داد: در جابجایی حق و حقوق مردم خیلی حساس هستیم ضمن اینکه می‌دانیم اگر خداوند از حق و حقوق خود بگذرد از حقی که ممکن است در اموال و روزی مردم جابجا کنیم قطعاً نمی‌گذرد.   

مدیرکل مدیریت منابع آب حوزه‌های فلات مرکزی وزارت نیرو، گفت: خوانسار نیز متقاضی افزایش سهم آب شرب است، بنابراین راه خیلی سختی را در پیش خواهیم داشت. در بخش مرمت شبکه آبرسانی و لوله‌گذاری‌ها نظر مثبتی داریم و این موضوع را به دفتر تخصصی در شرکت مدیریت منابع آب ارجاع می‌دهیم. 

احسانی با بیان اینکه آب‌بهای کشاورزی به وزارت نیرو تکلیف شده است و حق و حقوق دولت است، افزود: قادر به بخشش و یا کم و زیاد کردن دریافتی آن نیستیم. دستگاه‌های نظارتی آماده هستند که ببینند وزارت نیرو متناسب با مصوبه دولت مسئولیت خود را انجام می‌دهد یا خیر، بنابراین و بر اساس قانون نمی‌توانیم بخششی در خصوص آب‌بهای کشاورزی انجام دهیم.

وی یادآور شد: امسال حدود 200 میلیون مترمکعب آب از سرشاخه‌های دز به سد کوچری انتقال داده شده است که اگر این سد نبود امکان ذخیره‌سازی و مدیریت این میزان آب وجود نداشت. سد کوچری توان بالایی برای تنظیم سیلاب‌ها را دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار