مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام :
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: مهم‌ترین اهداف عملیاتی شرکت در سال جاری را می‌توان به تولید پایدار و ایمن با ظرفیت حداکثری و رعایت کیفیت محصولات اشاره کرد که در کنار این امر نیز نگاه به توانمندسازی ساخت داخل و بهره جستن از تولیدکنندگان داخلی در سرلوحه کار خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 29 July 2019

به گزارش تابناک ایلام  ؛ شهریار داری پور  در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی این استان، اظهار کرد: پالایشگاه گاز ایلام در سال گذشته در سایه تلاش و کوشش مستمر کارکنان، سال مطلوبی را در بخش‌های مختلف تولید، تعالی، انضباط مالی، سلامت اداری، پژوهش و غیره تجربه نموده به‌نحوی‌که در بخش تولید به نسبت به دو سال قبل بیشترین پایداری و تحقق تولید را محقق ساخته است.

وی، تصریح کرد: در سال گذشته این شرکت موفق به دریافت تقدیرنامه ۵ ستاره سرآمدی و تعالی از شرکت ملی گاز، رتبه دوم سلامت اداری و رتبه اول پژوهش در بین پالایشگاه‌های گاز کشور و همچنین در انضباط مالی موفق به کسب امتیاز مطلوب در صورتحساب‌های مالی حسابرسی شده، پرداخت کلیه دیون قانونی ازجمله مالیات، ماده 50 تأمین اجتماعی برای سنوات 88 تا 95، تحقق بند «ط» تبصره ۹ ماده‌واحده قانون بودجه ۹۷ و غیره حاصل‌شده است.

داری پور، افزود: اهداف راهبردی شرکت و مسیر دستیابی به آن‌ها برای شرکت پالایش گاز ایلام در نقشه استراتژی شرکت ترسیم‌شده که در این نقشه چشم‌انداز شرکت برای افق ۱۴۰۴ شرکت سرآمد پالایش گاز کشور تعیین‌شده که برای رسیدن به آن، اهداف ۲۴ گانه راهبردی و استراتژیک تعریف‌شده که این اهداف محوریت چهارگانه مأموریت شرکت یعنی پالایش ایمن، پایدار، بهره‌ور و پاک و همچنین وجوه چهارگانه سرآمدی و تعالی سازمانی یعنی جامعه و مشتری، فرآیندها، سرمایه‌های نامشهود و مالی را محقق می‌سازد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: مهم‌ترین اهداف عملیاتی شرکت در سال جاری را می‌توان به تولید پایدار و ایمن با ظرفیت حداکثری و رعایت کیفیت محصولات اشاره کرد که در کنار این امر نیز نگاه به توانمندسازی ساخت داخل و بهره جستن از تولیدکنندگان داخلی در سرلوحه کار خواهد بود.

وی، یادآور شد: این شرکت در راستای رونق تولید، علاوه بر برنامه‌های تولید پایدار با حداکثر ظرفیت، با توجه و نگاه ویژه به بهره جستن از محصولات شرکت‌های تولیدی داخل کشور، اثر مستقیم و بسزایی در رونق تولید برای تولیدکنندگان داخلی رقم خواهد زد.

داری پور، با اشاره به شعار سال جاری با عنوان رونق تولید و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: سال گذشته این شرکت ۶۰ درصد خریدهای خود را از محل محصولات تولید داخل کشور تأمین نموده که تأثیر بسزایی در حمایت کالای ایرانی داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: به‌منظور استمرار روند پایداری تولید در سال جاری برنامه‌های مدونی برای بهسازی و تعمیر تجهیزات پالایشگاه در بازه زمانی تعمیرات اساسی در دستور کار قرارگرفته که در حال حاضر تعمیرات اساسی در شرکت جاری است و امید است درنتیجه این فعالیت‌های مهم و اثرگذار امسال نیز بهتر از گذشته روند تولید مستمر و پایدار ادامه یابد.

وی، افزود: در مورد محصولات شرکت و فروش آن‌ها باید گفت که اصلی‌ترین محصول گاز شهری است که به خط انتقال تزریق می‌شود محصولات LPG و میعانات گازی نیز خوراک پتروشیمی ایلام است که امیدواریم با راه‌اندازی آن شرکت محصولات به پتروشیمی مذکور ارسال شوند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، ابراز کرد: در حال حاضر این محصولات با سختی فراوان به دیگر مبادی مصرف در سطح کشور ارسال می‌شوند و همچنین گوگرد پاستیلی از دیگر محصولات پالایشگاه است که سال گذشته نیمی از ۶۰ هزار تن تولیدی، به مصرف شرکت‌های داخل و نیم دیگر نیز به خارج از کشور صادرشده است.

وی، بابیان اینکه در سال جاری برنامه‌هایی برای فروش برخط و اینترنتی گوگرد در دست اقدام است که با تحقق آن، فروش این محصول با تسهیل بیشتری برای خریداران همراه خواهد بود، گفت: ظرفیت اسمی پالایشگاه گاز ایلام 6.8 میلیون مترمکعب در روز است که خوراک آن از مخزن گازی تنگ بیجار واقع در استان ایلام به فاصله ۴۰ کیلومتری پالایشگاه تأمین می‌شود.

داری پور، خاطرنشان کرد: منابع انسانی هر شرکت از ارکان مهم و توانمندسازی است که می‌تواند منشأ تحولات بزرگ و مهم برای هر سازمان و شرکتی باشد، این شرکت نیز با نگاه به این مهم در رابطه با توانمندسازی، آموزش و توسعه منابع انسانی و همچنین بیشترین بهره از چیدمان مناسب کارکنان در جایگاه سازمان، سعی بر آن بوده که به پشتوانه منابع انسانی بتواند در مسیر رسیدن به اهداف و چشم‌انداز شرکت گام‌های اساسی بردارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: در مورد دستیابی به استانداردهای زیست‌محیطی در سال‌های گذشته اقدامات و پروژه‌های مهم در این شرکت ازجمله احداث تصفیه‌خانه پساب صنعتی، حذف چاله سوزان، جنگل‌کاری فضای سبز پالایشگاه چند برابر استاندارد، اجرای مدیریت پسماند، احداث جایگاه تفکیک پسماند، تحویل پسماندهای ویژه به شرکت‌های مورد تائید سازمان محیط‌زیست و غیره انجام‌شده است.

وی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز برنامه‌هایی ازجمله نصب و راه‌اندازی لجن‌سوز واحد تصفیه‌خانه پساب، غنی‌سازی جنگل‌های محدوده پالایشگاه، پروژه مدیریت چرخه آب و پساب و غیره در دست اقدام می‌باشد که همگی نشان از توجه و اهمیت دادن به استانداردهای محیط زیستی در پالایشگاه گاز ایلام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار