افضلی ادامه داد: در شرایط کنونی عده ای از طریق معاملات مسکن و خرید و فروش ملک به سودهای هنگفت دست پیدا کرده اند، حال مردم تنها قربانیان این گونه فعالیت های سوداگرایانه خواهند بود.
کد خبر: ۷۶۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 30 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس  با انتقاد از رویکرد هیأت دولت در حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، گفت: به نظر می رسد که دولت موافق اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن نبوده و در این راستا، در لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، موضوع مالیات بر عایدی مسکن را حذف کرده است.


مالیات ابزاری قوی برای مدیریت و ساماندهی اقتصاد

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مالیات در اکثر کشورها به عنوان یک ابزار قوی برای مدیریت و ساماندهی اقتصاد استفاده می شود، به طوری که بسیاری از کشورهای موفق برای تنظیم بازار و حمایت از مردم، سیاست های مالیاتی را در امور مختلف خود از جمله بخش های پزشکی، کشاورزی، صادرات و واردات و مسکن اعمال کرده اند.

مخالفت دولت با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن نتیجه ای جزء تداوم تلاطم در بازار مسکن ندارد

حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا نتیجه ای جزء تداوم تلاطم در بازار مسکن ندارد، بنابراین دولت به جای حذف صورت مسئله باید راه های اصلاحی و جایگزینی را ارائه کند
وی گفت: حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا نتیجه ای جزء تداوم تلاطم در بازار مسکن ندارد، بنابراین دولت به جای حذف صورت مسئله باید راه های اصلاحی و جایگزینی را ارائه کند.

مالیات بر عایدی سرمایه مسکن دقیقا فعالیت دلالان را هدف قرار داده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن دقیقا فعالیت دلالان در بازار مسکن را هدف قرار داده است، تصریح کرد: این قانون سازوکار دقیقی را برای بخش خرید و فروش مسکن ایجاد می کند و افرادی که به دنبال درآمدزایی از معاملات مسکن هستند، را هدف قرار می دهد.

مردم تنها قربانیان فعالیت های سوداگرایانه بازار مسکن خواهند بود

افضلی ادامه داد: در شرایط کنونی عده ای از طریق معاملات مسکن و خرید و فروش ملک به سودهای هنگفت دست پیدا کرده اند، حال مردم تنها قربانیان این گونه فعالیت های سوداگرایانه خواهند بود.

کاهش قیمت املاک با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه مسکن

وی گفت: تصویب موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن و اجرای قانون مربوطه تأثیر مستقیم و چشمگیری در کاهش قیمت مسکن خواهد داشت، زیرا با کاهش معاملات، مساکن موجود به متقاضیان واقعی می رسد.

نمایندگان مجلس معتقد به اجرای مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: نمایندگان مجلس معتقد به اجرای مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن هستند و قطعا در صورت حذف این موضوع از لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، مجلس خود وارد عمل شده و لایحه را اصلاح خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار