معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: روزشمار تردد خودروها در محدوده کنترل آلودگی هوا بر روی سامانه «تهران من» فعال شد.
کد خبر: ۷۶۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 30 July 2019

به‌گزارش تابناک تهران از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهروندانی که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام و مشخصات خودرو را وارد کرده اند می‌توانند از تعداد روزهای تردد خود در محدوده کنترل آلودگی هوا آگاه شوند.

براساس این گزارش، این امکان جدید سامانه تهران من در قسمت «فهرست تردد» با عنوان «گزارش مصرف سهمیه فصلی محدوده کنترل آلودگی هوا» ایجاد شده است و کاربران می‌توانند تعداد روزهای تردد خود در چهار فصل سال را ببینند و برای روزهای مازاد بر سهمیه‌ ترددِ رایگان (۲۰ روز برای پلاک تهران و ۱۵ روز برای پلاک غیرتهران)، عوارض ترددشان را با شارژ حساب در همین سامانه بپردازند.
شهروندان توجه داشته باشند که تعداد ترددها تا تاریخ صدور صورتحساب، محاسبه می‌شود و شامل ترددهای چند روز اخیر نمی‌شود.
همچنین شهروندان برای تردد در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا و بهره‌مندی از تردد رایگان ۲۰ روزه فصلی، استفاده از مهلت یک‌ماهه پرداخت عوارض، اطلاع از تعداد روزهای تردد و پرداخت آسان عوارض خود باید در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند.

یکم تیر امسال بود که اجرای طرح زوج یا فرد متوقف و طرحی موسوم به «کنترل آلودگی هوا» یا رینگ دوم طرح ترافیک اصلی در همان محدوده زوج یا فرد سابق در حال اجراست.

در طرح جدید عادت ۱۴ ساله پایتخت‌نشینان به تبعیت از تردد در محدوده مرکزی شهر براساس شماره پلاک خودرو ترک شد و حالا شهروندان می توانند بدون توجه به شماره راست پلاک خودروشان ۲۰ روز به صورت رایگان در هر فصل وارد محدوده سابق زوج و فرد شوند.

در خصوص مختصات این طرح می توان گفت که طرح کنترل آلودگی هوا از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است و زمان اجرای آن نیز ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ شنبه تا چهارشنبه و ۶:۳۰ تا ۱۳ پنجشنبه ها است.

افرادی که در هر فصل قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده (نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف هایی برخوردار می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار