معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح کنترل آلودگی هوا از ابتدای تیر ماه امسال اعلام کرد: ترافیک معابر پایتخت در اولین ماه تابستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۷۶۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 30 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی با اشاره به گذشت حدود ۴۰ روز از اجرای طرح «کنترل آلودگی هوا» در محدوده‌ زوج یا فرد سابق گفت: کاهش آلودگی هوا و ترافیک ۲ هدف اصلی اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا است.

وی همچنین از کاهش ۱۳ درصدی ترافیک تیرماه نسبت به خرداد امسال در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا خبر داد.

پورسیدآقایی در واکنش به این انتقاد که طرح کنترل آلودگی هوا ترافیک را در حلقه‌ میانی کاهش داده اما ترافیک در حلقه‌ سوم شهر افزایش‌ یافته است تصریح کرد: معتقدم وقتی محدوده تردد مرکز شهر را کنترل می‌کنیم، به‌نوعی سفر را از مبدا  کنترل کرده‌ایم، به این معنی که وقتی شخصی در محدوده‌ مرکزی شهر کار دارد و با محدودیت تردد مواجه می‌شود دیگر از وسیله‌ نقلیه شخصی خود استفاده نمی‌کند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه محدودیت سفر به‌نوعی کاهش تقاضای سفر است تصریح کرد: آمار و سنجش‌های ما نشان می‌دهد در کل شهر تهران کاهش ۶ درصدی ترافیک را شاهد بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: تنها در ۲ بزرگراه، یکی مسیر جنوب بزرگراه امام علی(ع) و دیگری بزرگراه همت شاهد افزایش ترافیک با اجرای این طرح بوده‌ایم که البته جمع‌آوری پل گیشا نیز به دلیل تغییر مسیر بسیاری از شهروندان در افزایش ترافیک بزرگراه همت نقش داشته است.

یکم تیر امسال بود که اجرای طرح زوج یا فرد متوقف و طرحی موسوم به «کنترل آلودگی هوا» یا رینگ دوم طرح ترافیک اصلی در همان محدوده زوج یا فرد سابق در حال اجراست.

در طرح جدید عادت ۱۴ ساله پایتخت‌نشینان به تبعیت از تردد در محدوده مرکزی شهر براساس شماره پلاک خودرو ترک شد و حالا شهروندان می توانند بدون توجه به شماره راست پلاک خودروشان ۲۰ روز به صورت رایگان در هر فصل وارد محدوده سابق زوج و فرد شوند.

در خصوص مختصات این طرح می توان گفت که طرح کنترل آلودگی هوا از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است و زمان اجرای آن نیز ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ شنبه تا چهارشنبه و ۶:۳۰ تا ۱۳ پنجشنبه ها است.

افرادی که در هر فصل قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده (نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف هایی برخوردار می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار