در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران کهگیلویه چه گذشت؟
هر چند فرماندار سابق کهگیلویه برخی واقعیات را بیان کرد اما سخنانش به گونه ای نبود که تخریب دیگران را در پی داشته باشد ولی با توجه به اظهارتش ، می توان گفت : در دوره طولانی مدت سرپرستی اش ! بر فرمانداری کهگیلویه ، چندان شرایط مساعدی را مهیا ندیده بود.
کد خبر: ۷۶۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 30 July 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز ، آئین تودیع و معارفه فرمانداران جدید و قدیم شهرستان کهگیلویه در حالی برگزار شد که برخی حواشی که از قبل هم پیش بینی میی شد بر آن سایه افکند. هر چند فرماندار سابق کهگیلویه برخی واقعیات را بیان کرد اما سخنانش به گونه ای نبود که تخریب دیگران را در پی داشته باشد ولی با توجه به اظهارتش ، می توان گفت : در دوره طولانی مدت سرپرستی اش ! بر فرمانداری کهگیلویه ، چندان شرایط مساعدی را مهیا ندیده بود.

فرمانداری که از شرایط آتش بس خسته شده بود / فرمانداری که پا به میدان مین گذاشت!  / خصوصیت مردم دهدشت که عامل عقب ماندگی شده است + تصاویر

خبرگزاری فارس در گزارش این آئین تودیع و معارفه نوشت :مراسم با حضور ائمه جمعه، معاونان استاندار، فرمانداران و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد.

جعفر نیکبخت در این مراسم در وصف مردم کهگیلویه از آنها به مردمی قانع یاد کرد و با بیان اینکه همین قناعت باعث محروم ماندن آنان از بسیاری خدمات شده است، اظهار داشت: خدمت به مردم این خطه عبادت است.
سرپرست فرمانداری کهگیلویه گفت:فرمانداری از نظر مالی در مضیقه است برای برگزاری برنامه‌ها مجبور بودیم از ادارات پول دریافت کنیم و این کار نیازمند سندسازی صوری بود که خلاف قانون است.
وی با بیان اینکه اختیار عزل و نصب نداشتم افزود: دخالت‌های زیادی بود قریب به 10 نامه به استانداری ارسال کردم ولی جوابی نگرفتم.
 
نیکبخت ادامه داد: امام راحل با کاپیتالاسیون مبارزه کرد تا حق مردم پایمال نشود اما در حوزه استانداری این حق را هنوز برای خود نگه داشته و استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه از لحظه ورود به کهگیلویه نامهربانی با بنده شروع شد تصریح کرد: از روز اول در همین فرمانداری همکاران نامهربانی کردند در حال مدیریت نامهربانی همکاران بودم که نامهربانی حوزه سیاسی استانداری هم شروع شد تا جایی که درگیری لفظی هم داشتم و نامهربانی نماینده هم پس از آن پیش امد.
نیکبخت ادامه داد: وقت قانونی ارسال اطلاعات سرپرست چهار ماه است اما فرم اطلاعات بنده تا شش ماه ارسال نشد که با پادرمیانی نماینده مردم در مجلس ارسال شد.
وی گفت: چهار ماه با حوزه سیاسی استانداری قطع ارتباط داشتم و گاهی در جلسات اگر می‌دیدم با تکان دادن سر سلامی می‌کردم.
نیکبخت شرایط مدیریت خود را به دوران جبهه تشبیه کرد و گفت: رفتار ما مثل رزمندگانی بود که در جبهه آتش بس بود چپ چپ نگاه می‌کردیم اما کاری به همدیگر نداشتیم.
سرپرست فرمانداری کهگیلویه تصریح کرد: با وجود نامهربانی‌ها حاشیه بر متن سوار بود بنابراین در بهمن ماه تصمیم به استعفا گرفتم که با بارش رحمت الهی مسئله سیل پیش آمد و به صلاح نبود در چنین شرایطی زمینه تنش ایجاد شود و وقت را برای استعفا مناسب ندیدم.
فرمانداری که از شرایط آتش بس خسته شده بود / فرمانداری که پا به میدان مین گذاشت!  / خصوصیت مردم دهدشت که عامل عقب ماندگی شده است + تصاویر

وی با بیان اینکه در انتظار شرایط مناسب‌تری برای استعفا بودم، ادامه داد: 28 فروردین ماه استعفای خود را به استاندار تقدیم کردم مدتی گذشت در پشت پرده هرچه گذشت استعفا موافقت نشد.
نیکبخت به حمایت کلانتری برای ماندن او اشاره کرد و افزود: در نهایت تصمیم به انتقال به وزارت بهداشت گرفتم.
وی خطاب به کارکنان فرمانداری گفت:تقاضای من از همکارانی که با من همکاری کردند و آنها که همکاری نکردند این است که با اتابک همکاری کنید چون از جنس وزارت کشور است،غیر بومی نیست و سابقه درخشانی در بخشداری‌ها دارد امیدوارم همکاری داشته باشید.
نیکبخت توسعه‌نیافتگی کهگیلویه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برای توسعه به زیرساخت‌ها و اعتبارات نیاز است، افزود: قبل از ورود به شهرستان تصمیم داشتم سرمایه گذاری کنم وقتی فضا را دیدم منصرف شدم.
وی از معارضات اجتماعی به یکی از دلایل عقب افتادن پروژه‌ها نام برد و گفت: از مردم شریف خواهش دارم معارضات اجتماعی که مانع توسعه می‌شوند را کم کنند تا سرعت پروژه‌ها بیشتر شود.
فرمانداری که پا به میدان مین گذاشت!
در ادامه مراسم فرماندار جدید کهگیلویه با اشاره به شرایط حساس این شهرستان گفت: آمدن به کهگیلویه به مثابه پا گذاشتن در میدان مین است.
علیرضا اتابک به عنوان فرماندار جدید کهگیلویه اظهار داشت: در فرمانداری شهرستان به روی همه جریان‌های فکری،اقشار مختلف مردم، نخبگان و همه کسانی که دل در گرو پیشرفت این شهرستان دارند باز است.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: به کهگیلویه رنجور و خسته‌ای وارد شدم که تحمل این همه رنج و سختی ندارد.
وی ادامه داد: برای وحدت و پیگیری آمدم  و تلاش دارم حداقل قدمی در جهت توسعه این شهرستان بردارم.
اتابک با بیان اینکه این شهرستان نیروهای انسانی فرهیخته و نخبگان فعال سیاسی دارد، افزود: نیامدیم مرزبندی کنیم یا مرزها را بشکنیم.
فرمانداری که از شرایط آتش بس خسته شده بود / فرمانداری که پا به میدان مین گذاشت!  / خصوصیت مردم دهدشت که عامل عقب ماندگی شده است + تصاویر

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: آمدن به کهگیلویه امروز رفتن روی میدان مین است؛البته سابقه میدان مین رفتن هم دارم.
وی به ذکر فرامینی از مولای متقیان حضرت علی(ع) در باب زمامداری پرداخت و گفت:امام علی(ع) در نهج‌البلاغه توصیه‌هایی دارد که به عدالت آن اشاره می‌کنم.
اتابک ادامه داد: عدالت بسیار نیکوست اما چه کسی می‌تواند عدالت اجرا کند؟زیردست نمی‌تواند مسئول باید عدالت رعایت کند و حق مردم را بدهد.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات تأکید کرد: این اطمینان را می‌دهم که انتخابات در کمال امنیت و سلامت برگزار شود.
فرماندار کهگیلویه ، گفت: آمدیم این فضا را باز کنیم هر کسی بخواهد فعالیت سیاسی داشته باشد مانع حضورش در انتخابات نشویم.
اتابک با بیان اینکه مشارکت در امر انتخابات وظیفه فرماندار است، ادامه داد: با پاسداری از آرای مردم انتخاباتی سالم و امن برگزار خواهیم کرد و تضمین می‌کنیم حق کسی ضایع نشود آنها که ثروت دارند نفوذ نکنند چون نظام اسلامی برگ رای برایش مهم است.
وی در بخش دیگری از سخنانش خود را مجری سیاست‌های دولت دانست و گفت: نظام اسلامی در شرایطی است که باید به مردم امیدواری دهیم مسئول جمهوری اسلامی نمی‌تواند در زمین دشمن بازی کند.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: با نیت خالص آمدم و فرمانداری به جایگاه واقعی خود و به اقتدار برمی‌گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار