در یک شرکت دانش بنیان اصفهانی انجام شد؛
مخازن کرایوژنیک در بیمارستان‌ها، پالایشگاه، پتروشیمی، مزارع پرورش ماهی، بخش گازهای صنعتی، قسمت جوش و برش، بسته بندی و انجماد سریع مواد غذایی و گازهای صنعتی و طبی کاربرد دارد. محققان یک شرکت دانش بنیان اصفهانی موفق به طراحی، تولید و ساخت این مخازن برای نخستین بار در کشور شدند.
کد خبر: ۷۶۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 30 July 2019
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: با توجه به نیاز روزافزون صنایع کشور به مخازن کرایوژنیک و گازهای مایع از قبیل اکسیژن و نیتروژن مایع و آرگون و سایر گازهای مایع در دمای منفی 150 تا200 درجه، تولید مخزن برای نگهداری این گازها یک ضرورت تلقی می شود.
 
جلال پورحسینی افزود: محصولات این شرکت با ارتقاء تکنولوژی و افزایش بهره‌وری صنایع در زمینه طراحی و تولید مخازن گازهای مایع (کرایوژنیک) به صورت کاملا بومی و بدون داشتن مشابه در کشور تولید می شود.
 
وی افزود: مخازن کرایوژنیک در بیمارستان‌ها، پالایشگاه، پتروشیمی، مزارع پرورش ماهی، بخش گازهای صنعتی، قسمت جوش و برش، بسته بندی و انجماد سریع مواد غذایی و گازهای صنعتی و طبی کاربرد دارد.
 
پورحسینی با بیان اینکه این مخازن مورد تایید وزارت نفت و بهداشت است و طبق استانداردهای اروپایی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی صادرات گسترده ای به کشورهای اروپایی، عراق و سوریه انجام می شود.
 
مدیرعامل شرکت پیشران زمهریر آسمان مزیت استفاده از این مخازن را قیمت مناسب این محصولات نسبت به مشابه خارجی اعلام کرد و افزود: تولیدات این شرکت بین 10 تا 70 درصد مناسب تر یا ارزان تر از نمونه خارجی آن است. به لحاظ قیمت با رقبای چینی و ترک و به لحاظ کیفیت با رقبای اروپایی در رقابت هستیم.
 
پورحسینی اظهار کرد: تولیدات این شرکت شامل مخازن اکسیژن مایع مراکز سلامت و درمان، تانک اکسیژن مایع برای مزارع پرورش میگو و ماهی، مخزن کرایوژنیک فشار بالا برای گازهای صنعتی، جوش و لیزر، مخازن مهندسی بزرگتر از 100 مترمکعب برای اکسیژن و نیتروژن مایع در صنایع فولادسازی، نفت و گاز و پتروشیمی، مخازن حمل کرایوژنیک و لوله های دوجداره وکیوم ژاکت است. 
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه مخزن پیشرفته اکسیژن مایع کرایوژنیک برای تامین اکسیژن در مراکز سلامت و درمان استفاده می شود، تصریح کرد: این مخازن در ظرفیت های 2،4،6،8،10 و 20 تن تولید انبوه و در ظرفیت های دیگر به صورت سفارشی تولید می شود.
 
پورحسینی افزود: انتخاب مخزن متناسب با تعداد و نوع بخش‌های مختلف، تعداد تخت‌ها و ضریب همزمان و متغیرهای دیگر به دست می آید. اکسیژن مایع با خلوص 99 درصد به صورت قراردادهای بلند مدت برای مراکز سلامت و درمان انجام می شود. 
 
وی مزیت استفاده از این مخازن را بهبود کیفیت تامین اکسیژن با روش های مختلف و کاهش هزینه سالیانه مخازن کرایوژنیک نسبت به دیگر روش ها اعلام کرد و گفت: با استفاده از تانک اکسیژن مایع برای مزارع پرورش ماهی و میگو می توان آب را با اکسیژن خالص فرا اشباع کرد. در این روش ظرفیت تولید سالانه 2 تا 3 برابر افزایش می یابد. رشد ماهی 10 تا 20 درصد سریعتر میشود و مقاومت در برابر بیماری بیش از 10 درصد افزایش  می یابد. 
 
پورحسینی ادامه داد:  در این روش تامین اکسیژن با هوادهی حدود 50 درصد در مصرف اب صرفه جویی می شود. این مخازن کاملا مکانیکی است و هیچگونه قطعه برقی لازم ندارد.
 
وی درمورد تانک کرایوژنیک گفت: این مخازن برای حمل اکسیژن و نیتروژن مایع، دی اکسید کربن مایع و آرگون مایع برای کارخانه هایی که روزانه بیشتر از 10 عدد سیلندر مصرف گاز دارند توصیه می شود. مخازن از ظرفیت 1 تا 20 متر مکعب و فشار 16 تا 60 بار برای استفاده در صنایع جوش ، برش و لیزر ضخامت بالا و گازهای صنعتی تولید می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار