مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد :
جلسه ساماندهی متکدیان، کودکان کار و معتادین متجاهر با حضور بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دفتر فرماندار قزوین برگزار گردید .
کد خبر: ۷۶۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 31 July 2019

ضرورت ساماندهی متکدیان و کودکان کار با حمایت و توانمندسازی آنها

 به گزارش تابناک قزوین ،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در این جلسه با تاکید بر اینکه طبق قانون تکدی گری و سوء استفاده ابزاری از کودکان جرم محسوب می شود اظهار کرد :  متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر چهره ناخوشایندی ایجاد کرده‌اند که این معضل نیاز به مدیریت دارد.
بیدخام افزود : متکدیان و کودکان خیابانی باید پس از  شناسایی و غربالگری وضعیت آنها به لحاظ نیاز و عدم نیاز  بررسی شده و در صورت اثبات نیازمندی آنها از طریق دستگاههای حمایتی و انجمنهای خیریه مورد حمایت قرار گیرند .
وی با بیان اینکه شهرداری  بایستی عزم خود را جزم کند تا قزوین با این همه سابقه فرهنگی و تاریخی شهری بدون گدا و کودک کار  معرفی شود افزود :  ضروری است  بطور جدی و با تعامل و همکاری دستگاههای متولی و سازمان های مربوطه جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار در اولویت قرار گیرد 
بیدخام با اذعان به اینکه با مدیریت و اهتمامی که از سوی فرماندار محترم و مسئولین ذیربط صورت می گیرد ، انتظار می رود قزوین تبدیل به شهری پاک و  بدون متکدی و کودک کار تبدیل شود  یادآور شد :ضروری است ساماندهی متکدیان و کودکان کار با همکاری و همراهی مردم و  انجمن های خیریه و سازمان های خدماتی و حمایتی به بهترین شکل انجام شود .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد : آنچه در این ساماندهی بسیار حائز اهمیت است حمایت ،توانمندسازی و مهیا کردن شرایط لازم برای بازگشت آنها به خانواده و جامعه است
گفتنی است جلسه ساماندهی متکدیان، کودکان کار و معتادین متجاهر به ریاست شفیعی فرماندار شهرستان قزوین ، درافشانی سرپرست شهرداری و داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در دفتر فرماندار برگزار گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار