تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث سقوط سنگین شاخص های بورسی در قاره سبز شد.
کد خبر: ۷۶۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 03 August 2019

 

تابناک / به گزارش سی ان بی سی، تنها چند ساعت پس از پایان آخرین دور از مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در شهر شانگهای، دونالد ترامپ اعلام کرد که چینی‌ها حاضر نیستند محصولات کشاورزی بیشتری از آمریکا بخرند و این باعث شده است تا وی تصمیم بگیرد تعرفه وارداتی بر محصولات چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را از یکم سپتامبر امسال به ۱۰ درصد افزایش دهد. این تهدید و پاسخ صریح چین برای اقدام متقابل فوری باعث شد تا بورس‌های اروپایی یکی از بدترین روزهای خود در سال جاری را سپری کنند.

در آخرین روز از معاملات هفتگی، شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ بورسی اروپایی است ۲.۴ درصد ریزش کرد که در این بین، نمادهای معدنی با ریزش ۴.۶ درصدی و خودرویی با ۳.۴ درصد بیش از سایر نمادها متحمل زیان شدند. شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۲.۳۴ درصد ریزش تا سطح ۷۴۰۷.۰۶ واحدی عقب نشست، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با سقوط ۳.۵۷ درصدی در سطح ۵۳۵۹ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت با ریزش ۳.۱۱ درصدی تا سطح ۱۱ هزار و ۸۷۲.۴۴ واحدی عقب نشست.

هو چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است در صورت عملی شدن تهدید واشنگتن بر اعمال تعرفه های جدید، چین پاسخی محکم به آن خواهد داد. از سوی دیگر در انگلیس بوریس جانسون، نخست وزیر حزب محافظه کار در انتخابات محلی ولز از حزب رقیب شکست خورد تا بدین ترتیب اکثریت حزب حاکم در مجلس شکننده شود. از آنجا که نخست وزیر فعلی وعده داده است انگلیس را تا پایان ماه اکتبر هر طور شده از اتحادیه اروپا خارج کند، تضعیف موقعیت حزب وی در مجلس باعث افزایش امیدواری ها به توقف روند خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا شده است.

در دیگر بازارها، قیمت نفت افزایشی محسوس یافت به گونه ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۱۷ درصد افزایش به ۵۵.۶۶ دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱.۳۹ درصد افزایش به ۶۱.۸۹ دلار رسیدند. هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۴۴۰.۸۳ دلار و هر اونس نقره با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۱۶.۲۷ دلار رسیدند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بورس اروپا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار