هنوز نمایندگان مشخص شده از سوی شورای شهر تهران به کمیته تخصیص اعتبارات شهرداری دعوت نمی‌شوند و مشخص نیست آیا این کمیته هرماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد یا خیر؟
کد خبر: ۷۶۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 03 August 2019

۲ تذکر به شهردار در خصوص کمیته تخصیص اعتبارات شهرداری

به گزارش تابناک تهران؛ از شورای دوم تا شورای چهارم، اعضای شورای شهر هرگز از فرصت طرح سوال از شهردار استفاده نکردند. تا بهار سال ۹۳ که رییس کمیسیون سلامت شورای شهر در خصوص عدم دعوت روسای کمیسیون‌های شش گانه شهردار اولین سوال را از شهردار وقت به هیات رییسه شورای شهر تقدیم کرد.

پس ازاین سوال بی سرانجام، دیگر خبری از حضور اعضای شورا در کمیته تخصیص نبود تا این که دوبار این موضوع در شورای پنجم از سوی یکی از اعضای شورای شهر مطرح شد و مشخص شد در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد و شهرداران تهران بر اساس سلیقه و میزان تعهده‌ای که به لایحه بودجه و قوانین بالادستی دارند، ازحضور اعضای شورای شهر در کمیته تخصیص استقبال می‌کند.

 
اختصاص بودجه بر اساس سلیقه شهردار یا مصوبات شورا

مدتی پیش حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: باید مشخص شود آیا رؤسای کمیسیون‌ها در کمیته تحقیق حضور دارند یا خیر؟ حضور نماینده شورا در کمیته تخصیص بسیار مهم است، زیرا در این کمیته مشخص می‌شود آیا موضوعات مورد تأکید شورا مورد توجه قرار گرفته یا نه. براساس سلایق شهرداری بودجه اختصاص داده می‌شود و این بودجه با مصوبات شورا همراهی ندارد.

او با انتقاد از عقب ماندگی درآمد‌های شهرداری از محل درآمد‌های حاصل از حوزه پسماند، پارک حاشیه‌ای، درآمد‌های شهرداری از محل جریمه راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: ۲۵ درصد کل درآمد‌ها از محل عوارض ساختمانی است که نشان می‌دهد که شهرداری بر پاشنه شهرفروشی می‌چرخد و هنوز نتوانسته ایم از محل‌های دیگر کسب درآمد کنیم. اینگونه که پیش می‌رود تا پایان سال در حوزه‌های دیگر یک دهم ردیف درآمد پیش بینی شده هم محقق نخواهد شد.

 
نمایندگان رسمی ما مشخص شده اند

این موضوع را که آیا روسای کمیسیون‌های شورای شهر تهران به کمیته تخصیص اعتبار دعوت می‌شوند یا خیر؟ را از حسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران پیگیری کردیم او در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر گفت: نمایندگان شورای شهر تهران در کمیته تخصیص معین شده اند و در این مورد تردیدی نیست، اما در خصوص عدم دعوت نمایندگان شورا به این کمیته یکی از اعضا تذکری را مطرح کرد و فراتر از آن من در خصوص تشکیل به موقع جلسات این کمیته تذکری را مطرح کردم که منتظر دریافت پاسخ این تذکر هستیم.

 
کمیته تخصیص باید ماهیانه برگزار شود
 
وی ادامه داد: شهرداری تهران بر اساس احکام برنامه سوم و بودجه سال ۹۸ ملزم به تشکیل ماهیانه این کمیته با حضور نمایندگان رسمی مشخص شده از سوی شورای شهر تهران است.

رسولی با بیان این که کمیته تخصیص عالی‌ترین مرجع تخصیص بهینه منابع بر اساس بودجه سالیانه در برش یک دوازدهم است. اولویت‌هایی که در بخش‌های جاری و عمرانی تعیین می‌شود باید در این کمیته مشخص شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار