امروز سالروز ازدواج مولای شیعیان وحضرت زهرا(س) است و این در حالی که این سنت حسنه امروزه تنها در فیلم ها و نوشته ها جلوه حسنه خود را حفظ کرده است و در زندگی های واقعی امروزی ازدواج دیگر آن رنگ آرامش خاطر و تفاهم ها و اعتمادها را بین زوجین ندارد و همین مسائل سبب شده که تشدید آمار طلاق طوقی بر گردن اصفهان بشود.
کد خبر: ۷۶۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 03 August 2019

 

تابناک اصفهان - عاطفه قلع ریز، بالارفتن آمار طلاق و به موازات آن کاهش ازدواج دو سراشیبی بزرگی را برای جامعه به بار آورده است که در هر دو مسیر شاهد انحطاط جامعه و فساد و تباهی هستیم .

این در حالی است که آن افرادی که به ظاهر دارای خانواده هستند و به استقلال رسیدند میزان رضایت از زندگی های زناشویی آنها بسیار پایین است و در مواقعی رشد منفی را نشان می دهد اما اینکه چرا به سمت جدایی و طلاق نرفته اند یکی از دلایل بزرگ خود را وقف کردن خود برای فرزندان و دیگری نداشتن حامی واقعی به هنگام تنهایی و دیگر اینکه به دلیل حفظ آبرو است.

در سالهای اخیر در حالی آمار پایین ازدواج و آمار بالای طلاق برای مسئولان به مرز نگرانی رسیده است که هیچ اقدام عملی و جدی برای ایجاد انگیزش و کاهش آسیب های خانوادگی و تقویت آموزش های خانوادگی بین زوجین صورت نداده اند و حتی گاها برای رفع این مشکل بدنبال رشد  ازدواج ها در سنین نوجوانی هستند.

ازدواج هایی که شاید بچگی و شور و شوق نوجوانی و جوانی و به ظاهر از روی عشق و علاقه شکل بگیرد اما این تداوم زندگی تا زمانی است که فرد بزرگ شود و بدانند که از یک همسر چه می خواهد و یک همسر ایده آل و خوب باید چه ویژگی های داشته باشد و اگر مغایر با آنچه می خواسته باشد به طور قطع سرخورده و ادامه زندگی را بیشتر بر مبنای تحمل می گذراند و تا اینکه روزگار را زندگی کرده باشد و بر همین اساس ازدواج هایی که تنها مبنای آن احساس باشد نه عقل و منطق قطعا خروجی آن یک زندگی شاد نیست.

امروزه زندگی های ایرانی و ازدواج ها بر پایه تحمل بنا شده است و کمتر شاهد زوج های شاد و آرامی در کنار یکدیگر هستیم که ماحصل آن بخشیدن زندگی های لذت بخش و پویا به فرزندانشان باشد و این بسیار بدتر از ازدواج نکردن و طلاق گرفتن است زیرا که در پی یک مادر و پدر غمگین و دلخسته و افسرده قطع به یقین فرزندان افسرده تر و دلمرده ای است که یاد گرفته اند روزگار را بگذرانند تا اینکه لحظه به لحظه عمرشان را استفاده و بهره ببرند و زندگی کنند.

امروزه به راحتی شاهد خیانت های آشکار و پنهان زوجین به یکدیگر هستیم به راحتی شاهد پدیدار شدن ازدواج های سفید در بین جوانانی هستیم که بی اعتمادی و عدم رفتن زیر بار مسئولیت زندگی و نبود زیرساخت های لازم برای تشکیل یک زندگی خوب سبب شده که تمام دوران جوانی خود را مجرد بمانند و گاها تن به ازدواج های سفید ویا همان دوستی های خیابانی بدهند فارغ از اینکه این نوع روابط چه آسیب های روحی و حتی جسمی را بر آنها وارد می سازد و خط مسیر اجتماع را بر هم می زنند.

عدم چاره جویی برای رفع بحران های اقتصادی، عدم اعتماد جوانان به یکدیگر، تجمل گرایی از عمده ترین دلایل کاهش ازدواج و خیانت بیشترین دلیل طلاق است.

که ماحصل تمامی آن کاهش نرخ زاد و ولد و جمعیت است که در هر صورت پایه های جامعه را متزلزل می کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار