سرپرست  دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان:
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان گفت: تمامی رشته های که در دانشگاههای علمی کاربردی شکل غیر مهارتی داشت و با هدف دانشگاه که ایجاد رشته های کارآفرین بود، همخوانی نداشت، حذف شد.
کد خبر: ۷۶۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 03 August 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک، مهدی قیصری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمامی رشته های که مخاطب زیادی نداشت را از سطح دانشگاه ها حذف شدند و رشته های مهارتی را جایگزین رشته های غیر مهارتی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که انحراف دانشگاه های علمی کاربردی از هدف اولیه خود که ایجاد بستر آموزشی برای شاغلین و افزایش مهارت آموزی به آنها در جهت ارتقا کیفیت کار بود سبب شده که امروزه با جذب فارغ التحصیلان متوسطه برای کاردانی و کارشناسی یک دوره نیاز جدیدی برای اشتغال شکل بگیرد، گفت: تا پایان برنامه ششم باید 30 درصد آموزش های عالی مهارتی کاربردی باشد و این در حالی که امروزه 16 تا 17 درصد است و فاصله زیاد داریم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان تصریح کرد: بدنبال اجرای برنامه نیازسنجی شغلی هستیم که تا دو ماه آینده بستر آن فراهم خواهد شد.

وی از سه مرکز رشد و نوآوری خبر داد و گفت: هم اکنون در کل کشور شاهد 800 رشته در سطوح دانشگاه های علمی کاربردی هستیم که منجر به ایجاد یک شغل می شود.

25 درصد رشته‌های غیرمهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی سطح استان کاهش یافته است و 46 کد رشته محل جدید تعریف شده و آماده پذیرش دانشجو در سال جاری است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته، 16 درصد افزایش کد رشته محل وجود داشته است، گفت: علاوه بر اضافه کردن کد رشته محل های جدید، رشته های کم متقاضی نیز از لیست پذیرش دانشجو حذف شده اند.

 

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به مراکز فعال دانشگاه علمی کاربردی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر،31 مرکز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که مهر 98 در 226 کد رشته محل در مقطع کاردانی و 150 کد رشته محل در مقطع کارشناسی آماده پذیرش دانشجو هستند.

وی  در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در سال جاری گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر 98، حدود 26 هزار دانشجو است که 15 هزار 690نفر در مقطع کاردانی و 10 هزار و 465 نفر مقطع کارشناسی پذیرش می شوند.

 

پذیرش دانشجویان بر اساس ماموریت گرایی و خوشه های شغلی

قیصری با بیان اینکه این دانشجویان می توانند در 376 کد رشته محل این دانشگاه ثبت نام کنند، افزود: 46 کد رشته محل جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی اضافه شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: پذیرش دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس ماموریت گرایی و خوشه های شغلی انجام شده است و با توجه به انسجام مراکز، رشته های جذاب و مهارتی حفظ و رشته های کم متقاضی حذف شده اند.

قیصری درخصوص وضعیت مرکز فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز دیگر فعال نیست و دانشجویان رشته های مختلف این مرکز در دیگر مراکز ادامه تحصیل می دهند

قیصری افزود: در مرکز علویجه 9 کد رشته محل جدید از جمله کاردانی حرفه ای موسیقی- نوازندگی ساز ایرانی، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی، کاردانی ناپیوسته هنرهای تجسمی گرایش نقاشی و عکاسی، کاردانی حرفه ای موسیقی گرایش آواز ایرانی، کاردانی حرفه ای آرایش زنانه و کاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی اضافه شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: در دیگر مراکز نیز رشته های کاردانی حرفه ای طراحی لباس، کاردانی حرفه ای پیرایش زنانه، کاردانی حرفه ای آرایش زنانه، کارشناس حرفه ای طراحی و الگوسازی پوشاک و لباس مجلسی و لباس کودک و نوجوان، کارشناسی حرفه ای و تکنولوژی دوخت اضافه شده است.

قیصری ادامه داد: همچنین در مقطع کاردانی، کاردانی حرفه ای طراحی لباس، کاردانی حرفه ای موسیقی گرایش نوازندگی ساز ایرانی، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی نقاشی و عکاسی، کاردانی حرفه ای طراحی لباس و دوخت های سنتی، کاردانی حرفه ای مدیریت تجاری سازی و حسابداری خدمات و آثار فرهنگی هنری، کاردانی حرفه ای سینما و تدوین فیلم اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار