رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان :
رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان ضمن انتقاد از بالا بودن نرخ بلیت هواپیما گفت: در شرایطی که بیش از 90 درصد از اقتصاد کشور دولتی است، باید نرخ گذاری بلیت پروازها از سوی بخش دولتی و سازمان هواپیمایی کشور انجام بگیرد و اینکه قیمت‌ها بدون هیچ متر و معیاری تعیین می‌شود، صحیح نیست.
کد خبر: ۷۶۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 04 August 2019

مید خوانساری با انتقاد از بالا بودن نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد: آژانس‌های هواپیمایی بیشترین ضربه را از سیاست‌ آزادسازی نرخ بلیت خورده‌اند و در این زمینه سازمان هواپیمایی باید راهکاری برای حل این مساله پیدا کند.

وی افزود: در شرایطی که بیش از 90 درصد از اقتصاد کشور دولتی است، باید نرخ گذاری بلیت پروازها از سوی بخش دولتی و سازمان هواپیمایی کشور انجام بگیرد و اینکه قیمت‌ها بدون هیچ متر و معیاری تعیین می‌شود، صحیح نیست.

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان تصریح کرد: بخش دولتی باید با نظارت و قیمت گذاری که بر روی نرخ بلیت پروازها انجام می‌دهد، شرایطی را فراهم کند تا نرخ بلیت هواپیما از یک سقف معین در هر مسیر مشخص بالاتر نرود.

خوانساری ادامه داد: در گذشته نرخ پروازها بر اساس کیلومتر - ساعت تعیین می‌شد و شرکت‌های هواپیمایی اجازه افزایش غیر منطقی قیمت‌ها را نداشتند اما اکنون شرایط به این شکل نیست و با آزادسازی نرخ بلیت پروازها، قیمت بلیت‌ها به خصوص در فصول پر تردد به صورت غیر منطقی بالا می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی در درون کشور از خدمات دولتی استفاده می‌کنند اما نرخ خدماتی را که به مردم ارائه می‌دهند به صورت آزاد و بالاتر از سطح جامعه ارائه می‌دهند و این مساله باعث شده تا مردم با قیمت‌های نجومی بلیت پرواز مواجه شوند.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته نرخ بلیت هواپیما در برخی از مسیرهای پروازی از جمله اهواز – تهران به بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان رسید. همچنین نرخ بلیت اهواز – تبریز به بیش از 800 هزار تومان، اهواز - اصفهان به بیش از 600 هزار تومان و اهواز به سمت مشهد نیز به بیش از 700 هزار تومان رسید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بلیت هواپیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار