مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: حجم زیادی از مسافران پروازهای خطوط هوایی ایلام را مسافران عراقی تشکیل داده اند.
کد خبر: ۷۶۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 04 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ جواد یگانه  اظهار داشت: به طور میانگین در هر پرواز ایلام - مشهد بین ۸۰ تا ۹۰ درصد و در پرواز ایلام - تهران حدود ۶۰ درصد مسافران را زائران عراقی تشکیل می دهند.

وی افزود: وجود این تعداد مسافر باعث شده که فرودگاه شهدای ایلام در زمره پرترددترین فرودگاه های کشور قرار بگیرد و همین امر اشتیاق ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی برای حضور و فعالیت در ایلام افزایش می دهد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام یادآور شد: وجود شرکت های مختلف هواپیمایی در استان ایلام باعث ایجاد فضای رقابتی در بین شرکت ها و نیز شکسته شدن نرخ بلیط ها می شود.

یگانه در مورد پرواز ایلام - نجف تاکید کرد: فرودگاه شهدای ایلام ظرفیت و زیرساخت های لازم برای ایجاد پرواز در این خط هوایی خارجی را دارد اما به علت نبود مسافر در طول سال این پرواز صورت نمی گیرد.

وی افزود: مسافرانی که از تهران یا استان های دارای خط هوایی نجف هستند از استان مبدا به سمت فرودگاه نجف مسافرت کنند با توجه به بعد مسافت هزینه زیادی را در قالب پرواز بین المللی باید پرداخت کنند.

یگانه یاداور شد: اما همین مسافران اگر از طریق خط هوایی ایلام - نجف اقدام کنند هزینه کمتری را پرداخت می کنند چرا که از استان مبدا به ایلام هزینه سفر داخلی و اندک است و از ایلام به نجف به خاطر بعد مسافت نیز هزینه پرواز بین المللی کمتر از استان مبدا محاسبه می شود.

وی اضاه کرد: هرچند استان ایلام مجوز انجام پرواز به نجف را دارد اما به علت کمبود مسافر این پرواز بجز ایام اربعین در طول سال انجام نمی گیرد و البته رایزنی با شرکت های هواپیمایی برای فعالیت مستمر سالیانه در این خط انجام گرفته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار