در هر مناسبتی شاهدیم که متولیان شورای شهر با دعوت از مسئول آن صنف و اتحادیه خواستار پاسخگویی آن مقام مسئول و توضیح در خصوص حل مشکلات آنها است و این در حالی که با وجود اینکه رئیس خانه مطبوعات خود عضو شورا  است و لازم بود در مقام پاسخگویی از وی توضیحات می خواستند و یا با دعوت از مدیر کل ارشاد و مسئول خبرنگاران در ارشاد به شورا خواستار توضیح در حوزه عدم حل چالش های کاری خبرنگاران می شدند اما شاهد کوتاهی و قصور شورایی ها و پارتی بازی بودیم.
کد خبر: ۷۶۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 04 August 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک، متولیان شورای شهر همچون سالهای گذشته ترجیح دادند به شکل سمبلیک از خبرنگارانی که یکسال تمام  پا به پای آن ها  در جلساتی حضور پیدا کردند که خود به ازای هر جلسه ای میلیون ها کارمزد دریافت می کنند، تقدیر کند که حتی به اندازه 10 دقیقه تریبون شورای شهر را به خبرنگاران ندادند و خواستار طرح مشکلات یا درد و دل های آنها نشد ند و خود را مسئول حل مشکلات آنها ندانستند.

امروز جلسه شورا در حالی برگزار شد که به جز یکی از اعضای شورا دیگران حتی بر خود زحمت ندادند که اندر باب و احوالات این شغل سخت و زیان آور سخن بگویند حتی خود رئیس خانه مطبوعات اصفهان که خود از اعضای شورای شهر اصفهان است، به موضوع فعالیت های مدیریت شهری بپردازد، قطعا عدم انجام اقدام جدی برای حل مشکلات خبرنگاران سبب شده که موضوع دیگری را برای سخنرانی خود انتخاب کند.

 خبرنگاران همچون مابقی جلسات در ردیف عقب از مسئولان شورای شهر نشستند و حاضر نشدند این بار در کنار آنها بر سر میز شورا بنشینند و میزبانی زحمات آنها باشند.

شورایی ها که نماینده مردم شهر اصفهان و نماینده  تمامی اقشار و اصناف هستند و گرفتن حقوق و پیگیری مطالبات مردم و اقشار از وظایف آنها هست و به همین لحاظ حقوق و دستمزد دریافت می کنند حتی امروز را به حل مشکلات خبرنگاران و رفع چالش های کاری آنها اختصاص ندادند وبیشتر درگیر انتخابات هیئت رئیسه شورا بودند، انتخاباتی که به خاطر عدم حضور تعدادی از آنها به شکل غیر علنی برگزار شد و مجبور شدند که این انتخابات را با تعویق 48 ساعته برگزار کنند.

اعضای شورای شهری که بیشتر عادت به انجام کارهای سمبلیک کردند چگونه است که می توانند مطالبه گر حقوق مردمی باشند که بیشتر به جای تصویب طرح و لایه به نفع مردم اقدام به تصویب لوایح دستگاه های مختلف می کنند.

در میان این بی تفاوتی اعضای شورای شهر ، رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه تنها کسی بود که جامعه خبرنگاران را دید و بر عدم بیمه کردن خبرنگاران از سوی کارفرماها تذکر جدی داد.

کوروش محمدی با بیان اینکه خبرنگاران دارای مشکلات معیشتی هستند و باید نسبت به بیمه آنها توجه شود، گفت: تشکر و تقدیر روز خبرنگار برای این قشر کافی نیست و بایدمسائل کلیدی و رفع مشکلات اساسی این قشر در عمل و در حوزه قانونگذاری پیگیری شود.

وی بیان داشت: خبرنگاران همواره در خط مقدم بیان چالش‌ها و مصائب جامعه هستند و این در حالی است که این قشر از حداقل حمایت‌ها برخوردارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران صادقانه و دلسوزانه اخبار جامعه را پوشش می‌دهند، اضافه کرد: خبرنگاران در خط مقدم پیشگیری از فساد، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت نقاط قوت و بیان ضعف‌های جامعه هستند و امیدواریم با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارند مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران دارای مشکلات معیشتی هستند و باید نسبت به بیمه خبرنگاران توجه داشت، افزود: تشکر و تقدیر روز خبرنگار برای این قشر کافی نیست و باید در عمل مسائل کلیدی و رفع مشکلات اساسی این قشر در حوزه قانونگذاری پیگیری شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری و اعضای شورای شهر همواره حفظ کرامت خبرنگاران را مورد توجه داشته و در این زمینه پیشگام بوده‌ایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار