مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان و در سطح 10 هزار هکتار از اراضی و باغات استان اصفهان با آفت ملخ مبارزه شد.
کد خبر: ۷۶۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 05 August 2019
حسنعلی رحیمی در خصوص حمله ملخ ها به برخی شهرستان های استان، اظهار کرد: خوشبختانه ملخ دریایی یا صحرایی به اصفهان نرسید و در همان شهرهای جنوبی مهار شد، اما در 6 شهرستان استان به مساحت 10 هزار هکتار با هجوم ملخ های بومی مبارزه شد.
 
وی افزود: امسال ملخ های بومی در شهرستان های تیران و کرون، لنجان، شاهین شهر، فریدون شهر، شهرضا و سمیرم به باغات و مزارع حمله کردند که از اعتبارات داخلی سازمان جهادکشاورزی با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال با این آفت مقابله شد.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه خوشختانه هجوم ملخ ها خسارتی به مزارع و باغات استان وارد نکرد، تصریح کرد: با سم پاشی به موقع از خسارت این حشرات به مزارع استان جلوگیری شد.
 
وی در خصوص دلایل هجوم ملخ های بومی، اظهار کرد: در دورانی که در زمستان و بهار بارندگی ها مطلوب و مراتع خوب باشند، پوره ملخ ها حتی مربوط به سال های گذشته از تخم خارج و از مراتع تغذیه می کنند که به محض خشک شدن مرتع ها به مزارع حمله می کنند که باید پیش از رسیدن با باغات با آنها مقابله کرد.
 
رحیمی افزود: ملخ ها به مزارع نرسیده اند، اما در صورت رسیدن این آفت به باغات و مزارع دیگر نمی توان آن را کنترل کرد. 
 
وی در خصوص شناسایی کانون های ملخ در استان، اظهار کرد: شبکه مراقب سازمان جهاد کشاورزی در اکیپ های ردیابی، کانون های ملخ را که پیش از این شناسایی شده اند بررسی و به محض اینکه پوره های ملخ از تخم خارج شدند، با این آفت مقابله می کنند.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان یادآور شد: برای پیشگیری و مقابله با آفت ملخ، سم به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار