رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شورای پنجم تلاش کردیم که جلو رانت گرفته شود.
کد خبر: ۷۶۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران، زهرا صدر اعظم نوری روز سه شنبه در نشست خبری خود در خصوص عملکرد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: این کمیسسیون یکی از کمیسیون های فعال شورای شهر تهران است و از مرداد ۹۷ تا به امروز حدود ۹۴ جلسه داشته و ۱۱۰ موضوع اعم از طرح، گزارش و لایحه را بررسی کرده که از این تعداد ۱۴ طرح و ۲۵ مورد لایحه بوده است.

وی ادامه داد: ۴ کمیته سلامت، محیط زیست، حفاظت از باغات و در نهایت ایمنی و مدیریت بحران ذیل کمیسیون فعالیت می کنند.

به گفته نوری، شفاف سازی و شفافیت بنای کمیسیون خدمات شهری شوراست و سعی کردیم جلوی رانت گرفته شود.

وی افزود: در راستای شفاف سازی چندین سامانه راه اندازی شد که مهمترین آن سامانه ماده ۷ بود که طبق قانون تمامی ساخت و سازها در حوزه باغات حتما باید از کمیسیون ماده ۷ استعلام بگیرند.

نوری تصریح کرد: مقاومت های بسیاری برای این موضوع انجام شد و توجیه دوستان این بود که روند صدور پروانه به تاخیر می افتد اما امروز خوشبختانه کلیه پرونده هایی که تشکیل می شود در حوزه ساخت و ساز از کمیسیون ماده ۷ استعلام می گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین از راه اندازی ۴ سامانه در حوزه پسماند خبر داد و گفت: سامانه ثبت توزین که کل پسماند دریافتی را ثبت می کند، سامانه ثبت پیمانکاران، سامانه ناوگان خودرویی و سامانه مدیریت کارگران است.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر  نیرو و ۱۵ هزار نفر در فضای سبز داریم که بخشی از آنها وجود خارجی نداشت یا در حوزه های دیگران کار می کردند  و راه اندازی سامانه مدیریت کارگران موجب شد اطلاعات آنها ثبت شود و روزانه حضور آنها با تصویر و ثبت انگشت بار گذاری و ضبط شود.

وی همچنین گفت که سامانه جامع فضای سبز شهر تهران نیز در دوره مدیریت شهری پنجم راه اندازی شد و اطلاعات گیاهان، درختان و فضای سبز  را مورد دقت و بررسی قرار می دهد و مشخص است که چه میزان احجام و چه میزان درخت در هر نقطه شهر وجود دارد.

نوری خاطرنشان کرد که سامانه دیگر  سامانه پایش کلیه ساختمان های شهر تهران از لحاظ ایمنی در برابر خطر است که این سامانه نیز به صورت برخط عمل می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار