شهردار اصفهان :
آیین امضای قرارداد سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک، کارت هوشمند شهروندی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی با حضور شهردار اصفهان و مدیرعامل شرکت صنایع الکترواپتیک (صاایران) و جمعی از مدیران شهری انجام شد.
کد خبر: ۷۶۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 06 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، درآمد شفاف و پایدار و مدیریت به روز در شهرداری از مزایای سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک، کارت هوشمند شهروندی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی است.
شهردار اصفهان در آیین امضای قرارداد سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک، کارت هوشمند شهروندی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی، با بیان اینکه داشتن شهر هوشمند از شعارهای این دوره مدیریت شهری بود، اظهار کرد: این پروژه در سطح کشور پروژه ای موفق است. سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک، ‌کارت هوشمند شهروندی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی دارای خصوصیات منحصر به فرد و ضامن منافع متعدد برای شهرداری و شهروندان است.
قدرت اله نوروزی از جمله مزایای اجرای این پروژه را شفاف کردن عملکرد مالی درآمدهای ناشی از فعالیت های مختلف در سطح شهر ذکر کرد و افزود: سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک، کارت هوشمند شهروندی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی، پرداخت هوشمند همه مکان های خدماتی تفریحی شهرداری و خدمات شهری را ممکن می سازد، بنابراین سطح وسیعی از حوزه خدماتی مانند تفریحگاه ها، پارک ها، اتوبوس، مترو و ... را شامل می شود.
وی سرمایه لازم برای اجرای پروژه سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک را 90 میلیارد تومان با تقبل این مبلغ توسط شرکت صا ایران ذکر کرد و افزود: 40 میلیارد این پروژه سرمایه گذاری و 50 میلیارد آن نگهداری و تجهیز است و قرار است طی پنج سال مستهلک و به صورت BOT عمل شود. اجرای این پروژه مدیریت را به روز، نظارت شهرداری را قوی و درآمدها را پایدار و شفاف می کند.
شهرداری اصفهان با بیان اینکه انتظار این است اجرای این پروژه بهره وری لازم را ایجاد کند، گفت: لازم است پس از شروع به کار این پروژه این سامانه ظرف 6 ماه همه روزه به روز شده تا پس از پنج سال به طور مجدد به این فکر نباشیم که کار جدیدی را آغاز کنیم. همچنین به منظور بهبود بخشیدن و به روز کردن، پس از پنج سال پروژه منطبق با مقتضیات زمان تحویل شهرداری شود تا بتوانیم این حرکت را برای شهر دائمی و مستمر کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی های موجود در شرکت صاایران که از یک پشتوانه دولتی نیز برخوردار است، دغدغه ای برای اجرای این پروژه وجود نداشته و شهرداری را امیدوار می کند تا با اجرای یک مدل اجرای کار صحیح شاهد تحقق یک پروژه بسیار خوب در شهر باشیم.
نوروزی تاکید کرد: امیدوارم با امضای این قرارداد بتوانیم بخشی از شهر هوشمند را به طور ملموس در اختیار همه شهروندان اصفهانی قرار دهیم.
استفاده از تکنولوژي های روز برای زندگی بهتر شهروندان فراهم می شود
مدیرعامل شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران در ادامه این جلسه با بیان اینکه شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران طی سالهای اخیر روابط بسیار خوبی را با شهرداری اصفهان برقرار کرده است، اظهار کرد: در حوزه های مربوط به مترو، حوزه های عمرانی و IT این همکاری ها وجود داشته است. این شرکت سعی کرده به عنوان یک شرکت دانش بنیان و فن آور محور، در حوزه فعالیت خود تکنولوژی های مربوطه را بومی سازی کرده و نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشد.
سیدجواد رضایی تصریح کرد: در این پروژه نیز تلاش های شبانه روزی صورت گرفت تا بتوانیم از لحاظ فنی، مالی و حقوقی به جمع بندی صحیح رسیده و تدابیر مورد نظر مدیریت شهری اصفهان را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: شهروندان اصفهانی باید بتوانند از تکنولوژی روز برای یک زندگی بهتر استفاده کنند.
دغدغه های شهروندان در استفاده از فناوری روز در سیستم حمل ونقل شهری تامین می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: مدت های مدیدی است که یکی از انتقادهای جدی شهروندان عدم استفاده از فناوری های روز دنیا در حوزه های مختلف مانند حمل و نقل عمومی،
مشخص بودن زمانبندی سفر، میزان تاخیر،‌ برنامه ریزی برای اطلاع از آمدن اتوبوس ها به منظور سفرهای شهری و ... است. خوشبختانه با تلاش دوساله مجموعه شهرداری این دغدغه های شهروندان برطرف می شود.
علیرضا صلواتی تصریح کرد: فراخوان این پروژه طی یک فرآیند کاملا شفاف اعلام شد. پس از تایید صلاحیت ها شرکت هایی که امتیاز فنی لازم را کسب کرده بودند قیمت های پیشنهادی خود را مطرح کردند و در نهایت شرکت صاایران برای اجرای این پروژه انتخاب شد.
وی با بیان اینکه شهرداری تجربه های بسیار خوبی از همکاری با شرکت صاایران در بخش های مختلف دارد، افزود: اجرای این پروژه نیز یکی از فرصت های خوب هم برای این شرکت و هم برای شهرداری است تا رضایتمندی هر چه بیشتر شهروندان جلب شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: قرار است همه اتفاقاتی که یک شهروند در کارت هوشمند خود در حوزه های اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارکینگ، دوچرخه،‌ استفاده از فضاهای خدماتی تفریحی شهرداری و ... نیاز دارد با اجرای این پروژه برطرف شود.
وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که هر شهروند یک کارت هوشمند شهروندی داشته باشد، گفت: این پروژه گام بلندی در اجرای شهر هوشمند است و امیدوارم این کار بتواند سرمنشأ کارهای بسیار خوب آینده باشد چرا در کشورهای توسعه یافته این امکانات وجود داشته و در شهر ما وجود ندارد.
مدیریت علمی اتوبوسرانی در اختیار شهروندان قرار می گیرد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه طبق قول شهردار اصفهان مبنی بر مدیریت علمی اتوبوسرانی و توقع شهروندان بر استفاده از تکنولوژی های روز پس از گذشته پنج دهه از تاسیس این شرکت، قرارداد سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک، کارت هوشمند شهروندی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی امضا می شود تا دغدغه های شهروندان در این خصوص برطرف شود، اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان نخستین شرکتی است که سیستم پرداخت مکانیزه را راه اندازی کرد.
قدرت افتخاری، گستره خدمات شرکت اتوبوسرانی را مساحتی بالغ بر 500 تا 600 کیلومتر ذکر کرد و افزود: یکی از مواردی که طبق خواست شهردار اصفهان ایجاد شد اعلام برنامه زمانبندی حرکت ناوگان اتوبوسرانی است. این برنامه زمانبندی مستلزم زیرساختی است که امیدوارم با اجرای این پروژه به آن دسترسی پیدا کنیم، یک سیستم نسبتا ناقص در سالیان گذشته وجود داشت که کارکردی برای شهروندان نداشت و صرفا یک جنبه نظارتی در مقاطعی که سیستم سالم بود داشت.
وی گفت: سیستم کارت بلیت الکترونیکی در اصفهان نهادینه شده اما به واسطه قدمت این سیستم و توقعات مردم در ادامه راه مستلزم تغییر در سیستم پرداخت الکترونیک بودیم، ضرورت ارائه خدمات برخط به شهروندان یکی از خواسته هایی بود که به آن رسیدیم.
وی ادامه داد: لازمه تشویق شهروندان در استفاده بیشتر از خطوط اتوبوسرانی، حذف یا کاهش حداکثری پرداخت نقدی است که در این تکنولوژی پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: احیا و احقاق حقوق شهروندی در پرداخت الکترونیک مستلزم به روز رسانی این سیستم بود که با سیستم جدید این امر محقق و از تضییع حقوق شهروندان جلوگیری می شود. همچنین سیستم های نظارتی و حوزه بهره وری و برنامه ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی از این ابزار قدرتمند برای برنامه ریزی های آتی خود می توانند استفاده کنند تا بهره وری شرکت اتوبوسرانی به مراتب افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان نیز در ادامه اظهار کرد: برای اجرای این پروژه دو مرحله فراخوان اجرا شد که در نهایت شرکت صاایران برنده شد. این پروژه یکی از پروژه های بسیار حائز اهمیت از نظر مبلغ و اثرگذاری در ارائه خدمات به شهروندان است.
شهرام رییسی تصریح کرد: امیدوارم اجرای این پروژه بتواند منشأ خدمات خیر برای شهروندان و شهر اصفهان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار