شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: مطالعات طرح جامع ساماندهی ترافیک شهرری از ۶ ماه گذشته آغاز شده و تا سه ماه آینده تدوین می شود.
کد خبر: ۷۶۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران، فرهاد افشار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش یا کاهش تردد عابر پیاده و وسایل نقلیه بر پویایی شهرها اثرگذار است، گفت: حجم سنگین عبور و مرور ضمن ایجاد ترافیک و آلودگی، بی روحی و مردگی را برای شهر به ارمغان دارد.

وی طراحی شهر را یکی از معضلات حوزه شهرسازی در بروز ترافیک خواند و افزود: تمرکز جمعیت در بخشی از شهر بدون تجهیز امکانات لازم نظیر مراکز آموزشی، فرهنگی، درمان و بهداشتی باعث سر ریز جمعیت و هجمه تردد به نقاط دیگر برای دستیابی به امکانات بیشتر از عوامل مهم ترافیک در شهرری است.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه شهرری نقطه مواصلاتی تهران و شهرهای اقمار است، گفت: سیاستگذاری مدیریت شهری ری جدا از پایتخت نیست، ولی طرح های عملیاتی به صورت ویژه در شهرری اجرا می شوند.

وی عنوان کرد: مطالعات طرح جامع ترافیک ری در فاز اول از ۶ ماه گذشته آغاز شده و در این طرح تمامی نقاط پر تراکم، حادثه خیز، گره های ترافیکی، گسترش فضای عمومی و نقشه خیابان های ری مطالعه و برنامه ریزی مناسب در این زمینه انجام می شود.

افشار اضافه کرد: هم اکنون بهره برداری آزمایشی پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب به عنوان بزرگ ترین پایانه حمل و نقل عمومی پهنه جنوب تهران و یکی از پروژه های مهم شهرری آغاز شده که با بهره برداری کامل بسیاری از گره های ترافیکی شهر کاهش می یابد.

وی بیان کرد: توسعه خط ۶ مترو تهران  نیز از دیگر برنامه های شهرداری در کاهش ترافیک این منطقه است که در دستور کار قرار دارد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار