مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: مرمت قنوات نطنز با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد در حال اجراست.
کد خبر: ۷۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 08 August 2019

عبدالرضا مهدی بادی گفت: طی دو سال اخیر مرمت قنوات شهرستان نطنز در دستور کار قرار گرفته است و از محل اعتبارات استانی، ملی، خشکسالی و غیره بیش از  ۱۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی در راستای مرمت و بازسازی قنوات اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با تخصیص این اعتبارات در بیش از ۶۰ رشته از قنوات نطنز عملیات آوار برداری، لایروبی و نصب گوم و کول انجام شده که این امر موجب افزایش آبدهی آنها شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز ابراز داشت: خوشبختانه در اثر بارندگی های بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه های فصلی، اغلب قنوات در بخش مرکزی شهرستان نطنز با افزایش آبدهی روبرو شده اند، به طوریکه بعضی از قناتها که در اثر خشکسالی چند سال اخیر کاملا خشک شده بودند حیات دوباره یافتند و مورد استفاده کشاورزان و باغداران قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: قنوات منابع ارزشمندی برای تأمین آب هستند که نباید به راحتی از دسترس خارج شوند و با مدیریت صحیح و مشارکت بهره برداران، همراهی دستگاهای ذی ربط و اجرای طرح‌های زیر ساختی نسبت به صیانت و نگهداری از آنها اقدام شود.

مهدی بادی در پایان از تلاشهای مرحوم صفاری نطنزی نماینده فقید شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و خیرین و مالکین قنوات در راستای جذب اعتبار و مرمت قنوات نطنز قدردانی کرد.

برچسب ها: نطنز ، قنات ، بازسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار