حادثه سقوط بازوی عقب یک دستگاه جرثقیل برج (تاورکرین) در حاشیه بزرگراه ارتش تهران صبح امروز(شنبه) یک کارگر ساختمانی را مصدوم کرد.
کد خبر: ۷۷۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 10 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ ۱۶ مردادماه جاری نیز سقوط بخشی از یک جرثقیل برج دیگر در نیاوران سبب انسداد خیابان برای بیش از ۱۲ ساعت  و تخلیه ساکنان واحدهای مسکونی اطراف شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در باره حادثه سقوط جرثقیل صبح امروز به خبرنگار ایرنا توضیح داد:‌ ساعت ۸:۵۰ امروز حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران ۲ ایستگاه به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: با حضور آتش نشانان مشاهده شد که یک دستگاه جرثقیل تاورکرین در کارگاهی ساختمانی به ارتفاع ۲۰ متر مشغول کار بوده که یکباره بازوی جلو آن دچار شکستگی شده اما سقوط نمیکند اما خم می‌شود.

وی افزود:‌ به همین علت قسمت بازوی عقبی به سطح زمین برخورد و قطعات آن به یک کارگر برخورد کرده است.

سخنگوی آتش نشانی تهران با بیان اینکه کارگر مصدوم تحویل عوامل اورژانس شده است ادامه داد: قسمت کابین اپراتور جرثقیل نیز منحرف شده بود که از طریق نردبان اپراتور،جرثقیل بدون آسیب‌دیدگی به پایین انتقال یافت.

به گفته ملکی، محل حادثه تا دقایقی دیگر تحویل مالکان قرار می‌گیرد اما با توجه به اینکه تعادل جرثقیل تا حدی به هم خورده حتما باید قطعات آن جدا شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر این دومین حادثه جرثقیل تاورکرین در کارگاه‌های ساختمانی است که نشان می‌دهد باید بازنگری اساسی در نحوه فعالیت و مراقبت از این گونه وسایل در کارگاه های ساختمانی اعمال شود.

محل دقیق این حادثه میدان آراج در شمال پایتخت گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار