بی‌توجهی به اجرای قانون به کارگیری نخبگان بورسیه شابد عاملی برای برکناری ریس دانشگاه اصفهان باشد.
کد خبر: ۷۷۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 10 August 2019

موضوع بورسیه‌ها و عواقب آن همچنان یکی از چالش‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های تابعه آن محسوب می‌شود، دانشجوهای نخبه بورسیه‌ای که درس آن‌ها تمام شده و به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه محل بورس با مطرح کردن دلایلی از جمله کاهش دانشجو، نداشتن ردیف استخدامی و نداشتن بودجه همچنان بلاتکلیف هستند.

برخی از این بورسیه‌ها، با توجه به سر باز زدن دانشگاه‌ها از پذیرششان با وجود تعهدی که دانشگاه محل بورس برای بورسیه خود دارد، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند؛ برخی از دانشگاه‌ها با توجه به رأی دیوان عدالت اداری فرد را پذیرفته و برخی دیگر از دانشگاه‌ها در مقابل رأی دیوان ایستاده و از پذیرش بورسیه خود سرباز زده‌اند.

دانشگاه اصفهان هم یکی از دانشگاه‌هایی است که با وجود این تعهد مشکل پذیرش دانشجویان نخبه بورسیه را دارد و در یکی از موارد دانشجوی نخبه بورسیه‌ای را که به لحاظ علمی از جایگاه بالایی نیز برخوردار بوده و چند تن از اساتید دانشگاه اصفهان و اساتید مورد تأیید وزارت علوم هم وی را تأیید کرده بودند به بهانه ضعف علمی رد کرده بود.

این مسأله در دانشگاه اصفهان موجب شکایت یکی از دانشجویان بورسیه به دیوان عدالت اداری شده است، در همین راستا چند روزی است که سندی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که گفته می‌شود حکم انفصال از خدمت رئیس دانشگاه اصفهان به دلیل بی‌توجهی به اجرای قانون به کارگیری نخبگان بورسیه شده است.

شاکی معاونت اجرای احکام دیوان عدالت اداری است که هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان را که با وجود اخطارهای مکرر قانون استخدام دانشجویان بورسیه را اجرایی نکرده است به 6 ماه انفصال از خدمات دولتی  و جبران خسارت شاکی محکوم می‌کند.

هفته گذشته نیز یکی از روزنامه‌های اصفهان از برکناری رئیس دانشگاه اصفهان و کاشان خبر داده بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار