به گفته مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با افزایش پزشک و دندانپزشک الزاماً مشکل درمان حل نخواهد شد.
کد خبر: ۷۷۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 11 August 2019
 

 

به گزارش تابناک، عباسعلی خادمی مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت یک دندانپزشک داریم گفت: اگر امکانات درست توزیع شود امکان دادن خدمات به همه وجود دارد، 12 هزار نفر از جمعیت 30 هزار نفری دندانپزشک‌ها در تهران حضور دارند و در اصفهان دندانپزشک‌ها حدود 2 هزار نفر هستند.

خادمی با اشاره به اینکه توزیع نیروی انسانی خیلی مشکل است، بیان کرد: 120 هزار تا 130 هزار پزشک در تهران حضور دارند، باید ساز و کاری فراهم شود که پزشکان بیشتر بتوانند در مناطق محروم خدمت کنند.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان نظام پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: همه رشته‌ها به نخبگان احتیاج دارند و لازم نیست همه نخبه‌ها به سمت پزشکی بیایند، با کارشناسی و تدبیر لازم و فکر قبلی باید چنین کاری انجام شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیاز به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی به ویژه با رشد تعداد پزشکان از بعد از انقلاب نداریم؛ اگر آموزشی خوبی نتوانیم بدهیم و افرادی که وارد می‌شوند از لحاظ کشش و هوش نتوانند خوب تحصیل کنند تخلفات در نظام پزشکی افزایش پیدا خواهد کرد.

خادمی با بیان اینکه همه افراد نمی‌توانند وارد رشته پزشکی شوند و کشش این کار را ندارند، عنوان کرد: استفاده از نیروی انسانی باید اصلاح شود، یک دفعه نباید برای همه رشته‌ها پذیرش دانشجو 2 برابر شود بلکه برای رشته‌هایی که نیاز است باید ظرفیت افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در پایان عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی مخالف افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی است، الآن گرایش ما بیشتر درمانگری است در حالی که اگر پیشگیری شود بهتر است، با افزایش پزشک و دندانپزشک الزاماً مشکل درمان حل نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار