مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به وجود ۸ درصد عشایر کشور در استان تهران گفت: با توجه به واکسیناسیون انجام شده در ۲ سال اخیر سال گزارشی از ابتلا به این بیماری نداشتیم و تنها ۳ واحد بومی درگیر شدند که سریعاً آن‌ها را حذف کردیم.
کد خبر: ۷۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 14 August 2019

به گزارش تابناک تهران، ولی‌الله واعظی امروز در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تهران با اشاره به اینکه 22 درصد دام اصیل کشور در استان تهران وجود دارد اظهار داشت: یک میلیون تن شیر یعنی 18 درصد شیر کشور در استان تهران تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه 8 درصد جمعیت عشایر کشور در استان تهران حضور دارند افزود: بیش از 25 درصد دام سبک کشور در استان تهران کشتار و 22 درصد تخم‌مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران همچنین بیان کرد: 22 درصد فرآورده‌های خام دامی کشور در استان تهران مصرف می‌شود، همچنین 1300 مرغ روزانه وارد میدان بهمن می‌شود که 700 تن در تهران کشتار و مابقی از استان‌های همجوار وارد می‌شود.

واعظی در ادامه گفت: 900 تن مصرف گوشت قرمز یعنی 22 درصد در استان تهران است، همچنین در زمینه تولید آبزیان مقام نهم در کشور را داریم و 10 درصد تولید ماهی مربوط به استان تهران است.

وی در مورد بیماری آنفولانزای مرغی عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی در سال 97 و 98 گزارشی از آنفولانزا مرغی نداشتیم و بیماری تحت کنترل است، در مورد بیماری تب مالت نیز که مشترک بین انسان و دام است برنامه جامع ملی وجود دارد و در پنج ماهه نخست تنها 12 واحد درگیر بودند و اکنون بیماری تحت کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در مورد تب کریمه کنگو که مشترک انسان و دام است خوشبختانه در استان تهران موردی گزارش نشده است، در مورد آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز واکسیناسیون انجام شده است و در 2 سال اخیر گزارشی از ابتلا به این بیماری نداشتیم و تنها 3 واحد بومی درگیر شدند که سریعاً آن‌ها را حذف کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار