مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد بیان کرد: برخی واحدها به جهت اینکه استانداردهای لازم را برای اتصال به شبکه فاضلاب ندارند به صورت غیرمجاز، پساب خود را رهاسازی می کنند اما آنچه که در مدار پساب مورد استفاده است در ایجاد فضای سبز بهره برداری می شود.
کد خبر: ۷۷۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 14 August 2019

به گزارش تابناک یزد، سیدعلی عزالدینی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: صنایع کوچک با اشتغال زیر 50 نفر به عنوان صنایع کوچک محسوب می شوند و در استان 90 درصد از واحدها در این دسته هستند.

وی با بیان اینکه هزار و 250 واحد با اشتغال هزار 625 نفر بهره برداری شده است ادامه داد: 18 خوشه کسب و کار در استان شناسایی شده که 5 مورد به بلوغ کامل رسیده و نتیجه داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد با بیان اینکه خوشه نساجی، طلا و جواهر فعالیت کاملی دارد و موثر بوده است اضافه کرد: خوشه گردشگری در دستور کار برای فعالیت است که با میراث فرهنگی در حال پیگیری است تا در راستای اهداف و ماموریت ها فعالیت خود را آغاز کند.

عزالدینی در خصوص شهرک مریم آباد ویژه واحدهای نساجی گفت: این شهرک یک شهرک خصوصی است و از سال 88 برای استقرار واحدها مطرح شد که شرکت شهرک ها در این زمینه نقشی نداشته اما در تامین زیرساخت ها مشکلاتی دارد که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مطرح شده این شهرک نیز به مجموعه شرکت شهرک ها ملحق شود تا رونق بگیرد اظهار داشت: امید است تا سال آینده خبرهای خوشی در این زمینه داشته باشیم و این شهرک نیز به طور قطع فعالیت به خود گرفته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد با بیان اینکه سیاست ما نیز هم راستا با استان است و واحدهای کم آبخواه و های تک را دنبال می کنیم افزود: سیاست هایی در واگذاری زمین داریم که سعی می شود با مصوبات شورای برنامه ریزی توسعه استان همخوانی شود و برای واحدهایی که کم آبخواه و دانش بنیان هستند مشوق هایی داریم و حمایت هایی اعمال می شود.

وی در خصوص وضعیت آب در واحدهای صنعتی و مواردی که در خصوص رهاسازی آب مطرح می شود تصریح کرد: برخی واحدها به جهت اینکه استانداردهای لازم را برای اتصال به شبکه فاضلاب ندارند به صورت غیرمجاز، پساب خود را رهاسازی می کنند اما آنچه که در مدار پساب مورد استفاده است در ایجاد فضای سبز بهره برداری می شود.

عزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص قیمت گذاری و واگذاری زمین به متقاضیان گفت: سعی شده خیلی اضافه تر از قیمت تمام شده از واحدهای صنعتی اخذ نشود و با توجه به اینکه سال رونق تولید نام گذاری شده تلاش شد تا افزایش قیمت نسبت به سال قبل و یا حتی بر مبنای نرخ بانک مرکزی هم نباشد تا به تحقق شعار سال کمک شود.

وی با بیان اینکه برخی فعالان صنعتی در خصوص قیمت گذاری مباحثی مطرح می کنند عنوان کرد: قیمت گذاری از سوی ما انجام نمی شود و کارشناسان رسمی دادگستری پس از بررسی قیمتی را ارائه می کنند که ما بر اساس قانون این قیمت ها را رعایت می کنیم اما رایزنی هایی شده تا کارشناسان نیز حداقل ترین قیمت را در نظر بگیرند به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی که کمک خال صادرات استان است.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار