مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام؛
مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام گفت: توسعه شبکه انتقال استان در ۵ ایستگاه ظرفیت (مانشت، ایلام، کوه پشمی، دینارکوه و مورموری) با چهار برابر ظرفیت است.
کد خبر: ۷۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 14 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا حسن بیگی  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار داشت : مهم‌ترین خدمات این شرکت تأمین و توزیع پهنای باند (اینترنت، اینترانت،mpls و vpls)، خدمات جانبی (فضا، دمل، آنتن، پاپر، جاده دسترسی و هم مکانی)، سرپیس ترانزیت بین‌المللی (مرز به مرز) است.

وی افزود: در راستای اجرای پروژه سیگنال رسانی زمینی به ایستگاه صداوسیما در ۱۳ نقاط در سطح استان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به خدمات مبتنی بر ماهواره‌های خارجی انجام‌شده است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام یادآور شد: مسیرهای ایلام- مهران، مهران- بازارچه مرزی، مهران-دهلران، دهلران - دشت عباس و کل مسیرهای استان به این شبکه فیبر نوری وصل شده‌اند.

وی بابیان اینکه شبکه فیبر نوری مهران به چنگوله و دهلران به چیلات آماده بهره‌برداری هستند، افزود: زیرساخت‌های لازم برای اپراتورهایی که در اربعین سرویس ارائه می‌دهند، فراهم است و یکی از برکات اربعین برای ایلام، افزایش 4 برابری ظرفیت شبکه فیبر نوری در 3 سال گذشته است.

حسن بیگی تصریح کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به‌عنوان مادر شبکه‌های ارتباطی کشور وظیفه تأمین شبکه ارتباطی داخل و خارج از کشور را بر عهده دارد و پس از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی، شرکت ارتباطات زیرساخت به‌عنوان شبکه اصلی و مادر کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فیبر نوری در مرز چیلات واقع در شهرستان دهلران و چنگوله در شهرستان مهران فراهم‌شده است، گفت: طول هر یک از فیبر نوری در این مرزها ۳۰ کیلومتر است و ظرفیت کنونی فیبر نوری در استان چهار برابر سال ۹۵ است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام با اشاره به اینکه ایستگاه‌های پرظرفیت رادیویی در استان متعددند و در برخی از کوهستان‌های ایلام واقع‌شده‌اند، گفت: از طریق شبکه فیبر نوری تمام ارتباطات بین استان با استان‌های هم‌جوار متصل می‌شود.

وی بابیان اینکه تمام اینترنت، اینترانت و ارتباط‌های دیتا از طریق ارتباطات زیرساخت برقرار می‌شود، اظهار کرد: تمام خدماتی که به مشترکین ارائه می‌شود از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت تأمین و توسط شرکت‌های ایرانسل، همراه اول، رایتل و دیگر اپراتورها به دست مردم می‌رسد.

حسن بیگی تصریح کرد: بعد از سیل کوهدشت، ارتباط استان با لرستان هم قطع و این اتفاقات سبب شد تا 12 ساعت ارتباط استان قطع باشد، اولین اقدام ما پس از سیل، راه‌اندازی ایستگاه‌های مانشت و دینار کوه بود تا اگر زمانی سیستم فیبر نوری قطع شود، این سایت‌ها به‌صورت پشتیبان وارد عمل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام اظهار کرد: برای تمام‌مسیرهای ارتباطی شش‌گانه استان مسیرهای جایگزین پیش‌بینی‌شده و پروژه‌های مناسبی به این منظور در حال اجرا هستند، در همین راستا مسیر ارتباطی ایلام، سرابله، قلاجه، اسلام‌آباد تصویب‌شده است و امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار