رئیس پیام نور کشور
رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: در حال حاضر برخی از رشته های پیام نور اشباع شده است و تربیت دانشجو در این حوزه ها نیاز امروز جامعه نیست و از سوی دیگر نیاز به جایگزینی رشته های داریم که کارآفرینی و فضا برای اشتغالزایی در آن هست و این در حالی است که هنوز اقدام به نیاز سنجی برای انتخاب رشته های مورد نیاز در کشور نکردیم.
کد خبر: ۷۷۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 14 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک در اصفهان، محمد رضا زمانی در سفر دو  روزه خود به اصفهان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصفهانی هستم و تعصب خاصی به اصفهان داریم.
وی با بیان اینکه ساماندهی رشته های پیام نور را در دستور کار داریم، ادامه داد: به طور قطع رشته های که مورد نیاز آن منطقه و استان باشد را شناسایی و در دانشگاه های پیام نور همان استان قرار می دهیم.
رئیس دانشگاه پیام نور ایران گفت: در دانشگاه‌های بین‌الملل دو نوع دانشگاه داریم که یکی دانشجویان همه خارجی و اساتید ترکیبی از ایران و خارج هستند، در نوع دیگر دانشجویان بیشتر ایرانی هستند؛ شهریه‌های دانشگاه‌های خارج از کشور بر اساس یورو و در کیش و اطراف در اصل یورو بوده یا با قیمت نیمایی به پول ایران تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور سیستم آموزش ترکیبی دارد، یعنی بعضی از رشته‌ها کاملاً حضوری و بعضی از رشته‌ها نیمه حضوری و بعضی رشته‌ها کاملاً غیرحضوری و الکترونیکی هستند.
زمانی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دولتی است اما بخشی از هزینه تحصیل از دانشجو اخذ می‌شود، مطرح کرد: در دانشگاه پیام نور تلاش کردیم منابعی را پیدا کنیم که بتوانیم به خانواده‌ها و دانشجویان برای تأمین هزینه تحصیل دانشجویان کمک کنیم، در وزارت علوم صندوقی برای اختصاص هزینه‌ای به تعداد محدودی دانشجو وجود دارد، با چند بانک عامل هم قرارداد امضا شده است که دانشجویان را زیر پوشش قرار دهد، این دانشجویان با معرفی دانشجو به بانک و مراجعه دانشجو می‌توانند برای تمام ترم‌های تحصیلی وام 1.2 درصد دریافت کنند که بازپرداخت برخی 48 ماه است و محدودیتی برای تعداد وجود ندارد.
وی با اشاره به این‌که مهارت‌آموزی و کارآفرینی در سیستم دانشگاه نیز مطرح است، بیان کرد: در این زمینه برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دو برنامه داریم، برای دانشجویان قراردادی را با بزرگترین بخش خصوصی یعنی کانون عالی صنفی کارفرمایان ایران منعقد کرده‌ایم و هر دانشجویی بسته به علاقه به یک صنف خاص می‌تواند به آن صنف خاص رفته و دوره کارآموزی را بگذارند و اشتغال آینده خود را رقم بزند؛ دفتر این کانون در تمام استان‌ها فعال است.
زمانی عنوان کرد: قراردادی با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امضا کرده‌ایم که این طرح در 7 استان به صورت پایلوت انجام ‌شود و بتوانیم روند را بازیابی کنیم، با هماهنگی با استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تعیین می‌شود آن منطقه به چه نوع مهارتی برای اشتغال نیاز دارد و دانشگاه پیام نور این تخصص را در یک دوره کوتاه مدت آموزش می‌دهد، با داشتن این گواهی مدیرکل توسعه روستایی هر استانداری تا 100 میلیون تومان وام ایجاد اشتغال را با بهره 6 درصد در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار