تابناک: چه شد که بعد از سفر معاون سینمایی وزارت ارشاد به اصفهان و رایزنی با برخی مسئولان قول برگزاری جشنواره در اصفهان داده شد اما بعد از بازگشت وی به تهران خبرها از جداسازی دو بخش کودک و نوجوان از هم حکایت داشت، جای تامل دارد؟!.
کد خبر: ۷۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 15 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره کودک و نوجوان اصفهان که با تصمیم ستاد برگزاری جشنواره به دو تکه تقسیم شد و بخش کودک آن در اصفهان و بخش نوجوان آن به همدان رفت، در اصفهان مورد انتقاد بسیاری از مسئولان و هنرمندان قرار گرفت.

بسیاری بر این اعتقاداند که برند این جشنواره در دنیا به نام اصفهان خورده است و هنرمندان بسیاری این جشنواره را با نام "اصفهان" می شناسند و حال اگر این جداسازی عملیاتی شود، وجه اصفهان در این زمینه در دنیا مخدوش می شود ضمن اینکه به حرفه ای برگزار شدن جشنواره نیز لطمه وارد خواهد شد.

از طرفی قرارداد شهرداری اصفهان با بنیاد سینمایی فارابی در سال های گذشته و حتی برای امسال هم برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان بوده است و حال آنکه چه شد که بعد از سفر معاون سینمایی وزارت ارشاد به اصفهان و رایزنی با برخی مسئولان قول برگزاری جشنواره در اصفهان داده شد اما بعد از بازگشت وی به تهران خبرها از جداسازی دو بخش کودک و نوجوان از هم حکایت داشت، جای تامل دارد؟!.

حال بعد از گذشت چندهفته از انتشار خبر جداسازی این دو بخش جشنواره از هم،استاندار اصفهان هم به جمع منتقدان اضافه شد و در این مورد گفت: در جلسه اي كه هفته قبل با مسئولين بنياد فارابي وسازمان سينمايي در اصفهان برگزار گرديد، تصميم بر اين شد كه همانند سالهاي قبل، اين جشنواره در اصفهان برگزار شود وحتي بنابر قول وزير ارشاد در جشنواره سال قبل ، قرار بود كه دبيرخانه اين جشنواره هم از تهران به اصفهان منتقل شود.

رسول زرگر پور گفت: با توجه به عنوان جشنواره فيلم كودك ونوجوان كه در دنيا به نام اصفهان شناخته مي شود، جداسازي و انتقال آن داراي تبعات منفي بسياري خواهد بود .

زرگرپور گفت:حتي اگر امكان برگزاري جشنواره به صورت سالي يكبار هم وجود ندارد بهتر است هر دوسال يكبار ولي همزمان برگزار شود.

وي از برگزاري جداگانه جشنواره كودك ونوجوان انتقاد كرد وافزود:اشكالات وانتقادات بسياري از ديدگاه كارشناسان بر اين نظر وجود داشته و حتي شخص وزير نيز نظر مثبتي بر اين قضيه نداشته اند.

وي افزود: نظر شخص وزير محترم فرهنگ و ارشاداسلامي نيز بر اين نظر مي باشد كه هردو جشنواره با هم و در اصفهان برگزار شود .

استاندار اصفهان گفت: مديريت استان اصفهان منتظر اقدام و دستور وزير محترم فرهنگ و ارشاد جهت اصلاح موضوع و اعلام موافقت برگزاري جشنواره كودك و نوجوان به صورت همزمان در اصفهان مي باشد.


زرگر پور درپايان گفت: چنانچه تصميم جهت جداسازي جشنواده اتخاذ گردد ما هيچ انگيره اي براي برگزاري آن نخواهيم داشت.زيرا از نظر كارشناسي زير سوال است ونقدهاي محكمي در رابطه وجود دارد.

حال باید دید با این موضع گیری تقریبا با تاخیر استاندار اصفهان که خود در جلسه با معاون سینمایی وزارت ارشاد حضور داشت و می توانست این موضوع را با تاکید بیشتری در همان نشست حضوری در اصفهان مطرح کند، سرنوشت این جداسازی به وصال دوباره خواهد رسید یا خیر؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار