نایب‌رئیس هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان اصفهان گفت: به دلیل مشکل بودجه تعداد ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی انگلیس کم شده، اما تلاش شده است تا آماده‌ترین ورزشکاران به این مسابقات اعزام شوند.
کد خبر: ۷۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 15 August 2019

سهیلا خانی اظهار کرد: ورزشکاران اصفهانی نیز با تمرینات خوبی که پشت سر گذاشتند با آمادگی کامل به این مسابقات اعزام می‌شوند و انتظارم داریم با مدال‌های خوش‌رنگ بازگردند.

وی افزود: کاروان ورزشکاران پیوند اعضای ایران شب گذشته (چهارشنبه) با ۶۰ ورزشکار به بیست و دومین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا و بیماری‌های خاص عازم انگلیس می‌شوند که از این تعداد 7 بازیکن از اصفهان هستند.
 
وی افزود: با توجه به مشکل بودجه‌ای که وجود دارد، فدراسیون تصمیم گرفته است تا تعداد ورزشکاران اعزامی را کاهش دهد و در مقابل ورزشکاران بتوانند در هر تعداد رشته‌ای که امکان دارد شرکت کنند، به‌عنوان‌مثال 7 ورزشکار اعزامی از اصفهان در 11 رشته ورزشی شرکت می‌کنند.
 
نایب‌رئیس هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان اصفهان در خصوص اسامی اعزامی به مسابقات نیوکاسل انگلیس گفت: در این دوره از مسابقات نرگس کمالی در بدمینتون، رضوان نجارزاده در اسکواش و بدمینتون، مریم شریفی در رشته پرتاب‌ها (وزنه، دیسک، توپ، نیزه)، سعید تسلیمی در دارت، تیرو کمان و بولینگ، سید مرتضی افضلی در دارت و پتانگ، علیرضا روح‌پرور زاده در دارت و پتانگ و بابک فتاحی در تنیس روی میز نمایندگان اصفهان در این دوره هستند.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه تمام هیئت‌های ورزشی مرتبط همکاری بسیاری خوبی با ما داشتند و ورزشکاران توانستند تمرینات خوب و مستمری را سپری کنند و با آمادگی کامل به این مسابقات اعزام می‌شوند و امیدوار هستیم علیرغم کاهش نفرات بتوانیم مدال‌های خوبی را به دست آوریم.
 
وی خاطرنشان کرد: بیست و دومین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا و بیماری‌های خاص از ۲۶ مرداد تا دوم شهریور در ۱۸ رشته ورزشی در نیوکاسل انگلیس برگزار می‌شود و ورزشکاران ایران در ۱۲ رشته ورزشی بدمینتون، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، دوچرخه‌سواری، شنا، بولینگ، اسکواش، دوی جاده، دوومیدانی و تیروکمان در این دوره از مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.
 
خانی اظهار کرد: مسابقات جهانی پیوند اعضا هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و کاروان ایران در ۲ دوره قبل این مسابقات که در آرژانتین و اسپانیا برگزار شد در جایگاه ششم قرار گرفت و امیدوارم هستیم بتوانیم در این دوره جایگاه خوبی کسب کنیم.
 
وی در خصوص وضعیت هیئت بیماران خاص استان اصفهان نیز گفت: با مشکلات زیادی ازجمله کمبود بودجه، نبود سالن و فضای لازم برای تمرین و ... روبرو هستیم. در هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا آنچه در اولویت است بحث همگانی است چراکه به دنبال آن هستیم که نفرات بیشتری را وارد محیط ورزش کنیم تا در مسیر بازگشت به‌سلامتی جسمی و روحی عملکرد بهتری داشته باشند.
 
وی افزود: در هیئت بیماران خاص در 16 رشته ورزشی برای 6 گروه بیماری در حال فعالیت هستیم و هر گروه شرایط خاص خود را دارند، البته هیئت‌های استانی تاکنون همکاری خوبی با ما داشتند و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم از طریق تعاملاتی که با شهرداری و شورای شهر داریم، بتوانیم سالن در اختیار بگیریم و خدمات بیشتر و بهتری را در اختیار ورزشکارانمان قرار دهیم.
 
خانی همچنین در خصوص احداث مجموعه ورزشی اختصاصی بیماران خاص با کمک خیرین ورزشیار گفت: جلسات متعددی با "هدایت" یکی از خیران ورزشیار اصفهان داشتیم و ایشان قبول کردند که در صورت اختصاص یک زمین وقف شده به نام بیماران خاص و پیوند اعضا بلافاصله ساخت یک مجموعه ورزشی برای بیماران خاص و پیوند اعضا را آغاز کنند، که در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرده دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد اما در تلاش هستند دستورالعمل آن را از طریق مراجع قانونی گرفته و به هیئت ارجاع دهند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار